کد خبر : 5401
دیدگاه‌ها برای مهمان نوای آرامش بخش پیانو و ساز دهنی بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1393 - 22:32
-

مهمان نوای آرامش بخش پیانو و ساز دهنی

سبزواریان – سید جلال سیدان: چهارمین شب جشنواره‌ی موسیقی گلبانگ۲ با اجرای گروه پگاه به سرپرستی آقای درقدمی و گروه ورشرنگ به سرپرستی آقای ذبیحی، دو گروه توانا و سرشناس موسیقی سبزوار که علاوه بر اجراهای موفق در سبزوار و برخی شهرهای بزرگ ایران در کشورهای انگلستان، پاکستان، کره جنوبی و چین با اجرای برنامه باعث

سید جلال سیدانسبزواریان – سید جلال سیدان: چهارمین شب جشنواره‌ی موسیقی گلبانگ۲ با اجرای گروه پگاه به سرپرستی آقای درقدمی و گروه ورشرنگ به سرپرستی آقای ذبیحی، دو گروه توانا و سرشناس موسیقی سبزوار که علاوه بر اجراهای موفق در سبزوار و برخی شهرهای بزرگ ایران در کشورهای انگلستان، پاکستان، کره جنوبی و چین با اجرای برنامه باعث افتخار کشور عزیزمان ایران و شهر سبزوار شده‌اند، آغاز شد.

سالن کاشفی شاهد استقبال پر تعداد مردم علاقمند بود؛ به حدی که علاوه بر صندلی‌های اصلی و صندلی‌های تهیه شده، عده‌ای هم در اطراف سرپا ایستاده بودند. برنامه نخست با اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران به صورت بی‌کلام با سازهای بادی و طبل به صورت هماهنگ توسط هنرمندان آغاز شد. صدای محکم و هماهنگی خوب سازها، حس غرور و حماسه را تداعی می‌کرد.

golbang-pegah02

سپس آقای مجید بقایری با ساز دهنی و دختر هنرمندشان با پیانو قطعه‌ای نواختند که سالن پر جمعیت و پر رفت و آمد کاشفی غرق در سکوت و آرامش شد. بعد آقای بقایری با ضرب و دخترشان با پیانو قطعه‌ای دیگر نواختند که فوق‌العاده زیبا، دلنشین و مورد توجه و تشویق خوب شنوندگان قرار گرفت.

سپس گروه پر تعداد نوازندگان با سازهای تار، ویولون، ترومپت، کمانچه، دایره، شیپور، نی، سنتور و درام قطعه‌ای جان‌دار و بدون کلام نواختند. نوازندگان با سازهای فوق‌العاده و خوانندگی آقای محمود نیک‌پویا، دو آهنگ زیبا و شاد، که دومی کمی تندتر و شادتر بود؛ اجرا نمودند که فوق‌العاده مورد توجه و تشویق قرار گرفت. حاظرین از هماهنگی و نظم سازها، صدای خوبِ خواننده و شعرهای نغزِ ترانه‌ها لذت بردند.
آخرین قطعه‌ی بخش اول نوازندگی بدون کلام برادران درقدمی بود که مورد توجه قرار گرفت.

در بخش دوم، گروه ورشرنگ به سرپرستی آقای ذبیحی، برنامه را با ساز قشمه (دو نیه یا دوسازه) و دایره، به خوانندگی آقای حسن صالح آبادی آغاز و با رقص و پایکوبی زیبای محلی نوجوانان گروه ادامه پیدا کرد.
رقص و چوب‌بازی و سپس اسب چوبی؛ برنامه ‌ای که برای سبزواری‌ها کاملاً آشنا و دلچسب است و تاکنون بارها به مناسبت‌های مختلف اجرا شده است.

golbang-pegah25

این برنامه‌ی زیبا، ترکیبی از شادی، تحرک، حرکات موزون، مبارزه، غرور و حماسه است و تا کنون هرجا اجرا شده، با اقبال فراوان مواجه گردیده است. حاضرین که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته، شارژ شدند و با تشویق‌های مداوم و پرشور و اهدای گل، هنرمندان را بدرقه نمودند.

آخرین بخش برنامه قطعه‌ای در “بیات زند” بود که با نوازندگی دو خانم هنرمند، ضرب و تنبک و سنتور آقای علی مروجی و خوانندگی ایشان و شعرخوانی پدر ارجمندشان اجرا شد و جمعه‌ای شاد و خاطره انگیز را برای حاضرین به ارمغان آورد.

جمعه‌هایتان طلایی و دلتان شاد!

گزارش تصویری: چهارمین شب جشنواره گلبانگ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.