کد خبر : 5087
دیدگاه‌ها برای نجات بیش از ۳۰۰ حادثه‌دیده توسط نجاتگران هلال احمر سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1393 - 21:31
-

نجات بیش از ۳۰۰ حادثه‌دیده توسط نجاتگران هلال احمر سبزوار

سبزواریان: رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار از نجات ۳۹۱ مصدوم و آسیب‌دیده توسط نجاتگران این جمعیت در ۹ ماهه امسال خبر داد. رضا شهرآبادی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان اقدام به ارائه خدمات به هموطنان و زائران حضرت رضا(ع)

helal-ahmarسبزواریان: رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار از نجات ۳۹۱ مصدوم و آسیب‌دیده توسط نجاتگران این جمعیت در ۹ ماهه امسال خبر داد.

رضا شهرآبادی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان اقدام به ارائه خدمات به هموطنان و زائران حضرت رضا(ع) کرده‌اند، اظهار داشت: در این مدت بیش از ۱۹۹ مورد حادثه رانندگی شامل واژگونی و تصادف در سطح محورها رخ داده که مصدومان آن توسط تیم‌های امداد و نجات هلال احمر سبزوار نجات و به آنها خدمات مختلفی ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار با بیان اینکه در مدت ۹ ماهه گذشته بیش از ۲۶۹ مصدوم نیز توسط تیم‌های امداد جمعیت هلال احمر سبزوار به بیمارستان و مراکز درمانی انتقال پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: در این مدت نیز تعداد ۲۱ نفر در محل حادثه به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده‌اند.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر سبزوار دارای پنج پایگاه و پست امداد و نجات در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان است، افزود: پست و پایگاه‌های شهدای کاهک و شهید حسینی مهری در محور سبزوار به تهران، ابراهیم‌آباد در محور سبزوار به بردسکن، پایگاه سلطان‌آباد در محور سبزوار به خوشاب و پایگاه زعفرانیه در محور سبزوار به مشهد به ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان اضطراری و … به هموطنان عزیز می‌پردازند.

شهرآبادی با بیان اینکه در این پایگاه‌ها سه دستگاه ست نجات، پنج دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی نجات و یک دستگاه خودروی کمک‌دار مستقر است، گفت: در مدت ۹ ماه گذشته نیز ۱۲ مورد رهاسازی مصدوم از خودرو توسط تیم‌های نجات این جمعیت انجام شده است.
این کارشناس امداد و سوانح با بیان اینکه در مدت ۹ ماه گذشته بیش از ۸۵۲ نفر به این پنج پایگاه امداد و نجات مراجعه کرده‌اند که به آنان خدمات درمانگاهی ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار با بیان اینکه در مدت ۹ ماه گذشته بیش از ۱۹۴ نفر نیز در پایگاه‌های امداد و نجات اسکان پیدا کرده‌اند افزود: در این مدت ۲ هزار و ۱۱۱ نجاتگر و یک هزار ۳۸۹ امدادگر داوطلب فعال با این جمعیت همکاری داشته‌اند.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال اعضای واحد امداد جمعیت هلال احمر سبزوار در بیش از ۱۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح شهرستان و استان حضور فعال داشته‌اند، خاطرنشان کرد: این نیروها در بیش از ۱۲ عنوان مانور عملیاتی که توسط کارگروه امداد و نجات و ستاد بحران شهرستان برنامه‌ریزی شده است حضور فعال و پررنگی داشته‌اند.

شهرآبادی با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته بیش از ۸ هزار و ۱۴۲ نفر در دوره‌های مختلف جمعیت هلال احمر شامل دوره‌های آموزش همگانی، پایه داوطلبی، دوره‌های عمومی نجات و امداد و … شرکت کرده‌اند یادآور شد: در این مدت نیز بیش از ۸۰ عنوان برنامه فرهنگی، آموزشی و دینی توسط واحد جوانان این جمعیت در سطح شهرستان برگزار شده است. رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط واحد داوطلبان این جمعیت نیز افزود: در مدت ۹ ماه گذشته بیش از ۱۹ عنوان برنامه شامل جمع‌آوری کمک برای ساخت عتبات عالیات، اعزام کاروان‌های سلامت، اجرای پروژه‌های حمایتی، طرح همای رحمت، ارائه خدمات حمایتی، اعزام پزشکان داوطلب به مناطق محروم، طرح ارمغان مهر ویژه اهدای لوازم تحریر به دانش‌آموزان و … انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.