کد خبر : 9150
دیدگاه‌ها برای همایش بین المللی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی در سبزوار برگزار می شود بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1394 - 22:06
-

همایش بین المللی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی در سبزوار برگزار می شود

سبزواریان: رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار از برگزاری جشنواره بین المللی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی در آبان ماه امسال در این شهرستان خبر داد. حجت الاسلام محمد فاتحی به خبرنگار ایرنا گفت: این ویژه برنامه دومین سری از همایش ملی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی است که بخش بین الملل برای نخستین

imam-reza-fest01سبزواریان: رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار از برگزاری جشنواره بین المللی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی در آبان ماه امسال در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام محمد فاتحی به خبرنگار ایرنا گفت: این ویژه برنامه دومین سری از همایش ملی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی است که بخش بین الملل برای نخستین بار به آن اضافه شده است.

وی بیان کرد: این همایش از سری برنامه های بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) است که در آبان ماه امسال در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.

وی اظهار کرد: محورهای این همایش نقش و جایگاه سیره رضوی در سبک زندگی قرآنی، ماهیت و ارکان سبک زندگی قرآنی در سیره رضوی، مبانی شاخصه ها و مولفه های سبک زندگی قرآنی در سیره رضوی و راهکارهای ترویج و توسعه سبک زندگی قرآنی در سیره رضوی است.

وی هدف اصلی برگزاری این همایش را تقویت پژوهش در حوزه دین دانست و افزود: با توجه به درخواست بنیاد بین المللی امام رضا(ع) مبنی بر برگزاری همایش توسط دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم سعی شد تا تلفیقی بین سیره رضوی بر مبنای زندگی قرآنی انجام گیرد.

حجت الاسلام فاتحی ارتباط بین اهل بیت (ع) و تعالیم قرآن کریم را از دیگر اهداف برگزاری همایش سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی ذکر و اظهار امیدواری کرد برگزاری این همایش سبب ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه شود.

وی گفت: برای انتشار فراخوان این جشنواره هفت هزار مورد اطلاع رسانی از طریق انتشار پوستر و ارسال ایمیل به اعضای هیات علمی دانشگاه ها و پژوهشگران قرآنی انجام شده است که در آن ۱۵ مرداد ماه جاری آخرین مهلت ارسال چکیده آثار به دبیرخانه همایش و ۱۵ مهرماه آخرین مهلت ارسال نمونه کامل چکیده مقالات برگزیده ذکر شده است.

وی بیان کرد: شمار پژوهشگران قرآنی کشور پنج هزار نفر است که هر ساله اغلب آنان در همایش پژوهش های قرآنی کل کشور از جمله همایش سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی شرکت می کنند لذا با توجه به حضور این افراد به اضافه دانشجویان و اساتید دانشکده های قرآنی استقبال مطلوبی از همایش سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی به عمل می آید.

رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ اثر از دانشگاه های مختلف کشور و از دانشگاه های عراق و انگلستان به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از بین آنها هر یک که با محورهای همایش تطابق داشته باشد در مرحله نخست پذیرفته می شود تا داوری نهایی روی آنها انجام گیرد.

حجت الاسلام فاتحی با بیان اینکه این مرکز اولین دانشکده از ۲۱ دانشکده علوم قرآنی زیر نظر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سراسر کشور است که موفق به برگزاری همایشی در این سبک شده است، افزود: اخذ درجه علمی پژوهشی از کمیسیون وزارت علوم را از دستاوردهای برگزاری همایش خواهد بود.

وی گفت: دانشگاه های فرهنگیان و حکیم سبزواری در این شهرستان نیز دانشکده علوم قرآنی را در برگزاری همایش بین المللی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی همراهی خواهند کرد.

حجت الاسلام فاتحی همچنین برگزاری نشست های تخصصی با حضور آیت الله عابدی از فضلای سطوح عالی حوزه را از جمله برنامه های این همایش یک روزه بیان کرد.

دانشکده علوم قرآنی سبزوار دارای ۱۰۰ دانشجوی پسر و دختر در دو رشته قرآنی مقطع کارشناسی است.

هشت همایش ملی و بین المللی از برنامه های بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در استان خراسان رضوی برگزار می شود.

جشنواره بین المللی امام رضا (ع) هر ساله با حضور همه استان های کشور و بیش از ۲۰۰ نقطه از جهان برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.