کد خبر : 9118
دیدگاه‌ها برای همکاری ۸۴۰ نفر روز نیروی امدادگر در جمعیت هلال احمر سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تیر 1394 - 20:23
-

همکاری ۸۴۰ نفر روز نیروی امدادگر در جمعیت هلال احمر سبزوار

سبزواریان: رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار از همکاری ۸۴۰ نفر روز نیروی امدادگر و نجاتگر با جمعیت هلال احمر این شهرستان در ایام طرح ترافیک تابستانه خبر داد. رضا شهرآبادی در گفت‌‌وگو با  فارس، با اشاره به همکاری ۸۴۰ نفر روز نیروی امدادگر و نجاتگر با جمعیت هلال احمر سبزوار در ایام طرح ترافیک تابستانه

سبزواریان: رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار از همکاری ۸۴۰ نفر روز نیروی امدادگر و نجاتگر با جمعیت هلال احمر این شهرستان در ایام طرح ترافیک تابستانه خبر داد.

رضا شهرآبادی در گفت‌‌وگو با  فارس، با اشاره به همکاری ۸۴۰ نفر روز نیروی امدادگر و نجاتگر با جمعیت هلال احمر سبزوار در ایام طرح ترافیک تابستانه اظهار کرد: این نجاتگران و امدادگران به صورت داوطلبانه در سه پایگاه امداد و نجات و مرکز جمعیت هلال احمر سبزوار به زائران و مسافران بارگاه رضوی خدمت ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح ترافیک تابستانه همزمان با عید سعید فطر آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد ۶ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی نجات تیپ دو، یک دستگاه موتورسیکلت امدادی، دو دستگاه خودروی کمک‌دار و دو دستگاه خودروی پشتیبانی به کارگیری می‌شوند.

شهرآبادی با بیان اینکه در این سه پایگاه تجهیزات مورد نیاز برای اسکان اضطرارای در راه ماندگان نیز پیش‌بینی شده است، گفت: در این پایگاه‌ها سه درمانگاه مجهز نیز داریم که در طول مدت اجرای طرح در آنها پزشکان داوطلب عضو جمعیت هلال احمر مستقر می‌شوند.

وی افزود: این پایگاه‌ها در محور سبزوار – تهران و سبزوار – بردسکن و یک تیم نیز در محل جمعیت هلال احمر شهرستان مستقر هستند که در صورت نیاز اورژانس ۱۱۵ به کمک و پوشش جاده‌ای در سطح محورها اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه طولانی بودن مسیر و نبود مجتمع‌های خدمات رفاهی سبب افزایش تعداد تصادفات جاده‌ای در سطح محور مواصلاتی تهران – سبزوار و سبزوار – مشهد شده است، بیان کرد: کویری بودن منطقه، نبود آگاهی مسافران به جاده، خواب آلودگی و پیچ‌های خطرناک از دیگر مسائلی است که تشدید تصادفات و افزایش میزان واژگونی‌ها در این محور شده است.

شهرآبادی با اشاره به وجود آثار تاریخی در طول محور مواصلاتی سبزوار-تهران و سبزوار – مشهد یادآور شد: اگر به ظرفیت‌های گردشگری در منطقه، رونق بخشی مساجد و ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت توجه شود قطعاً میزان تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار با اشاره به یکطرفه بودن محورهای مواصلاتی سبزوار – خوشاب و سبزوار – اسفراین ادامه داد: این محورهای مواصلاتی دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که متاسفانه جمعیت هلال احمر در این محورها پایگاه و پست امداد جاده ندارد که با توجه به اهمیت موضوع درخواست‌های لازم به سازمان امداد و نجات برای استقرار پایگاه و ست نجات در این محورها داده شده است

وی افزود: در محور سبزوار – نیشابور نیز نیاز مبرم به استقرار پایگاه جاده‌ای داریم که البته این پایگاه در ایام خاصی از سال به صورت موقت مستقر می‌شود که نیاز به استقرار دائم داریم.

وی تعداد تصادفات در تیر ماه جاری را نیز ۱۶ مورد دانست و گفت: در مجموع این تصادفات ۲۳ نفر حادثه دیدند که ۱۵ نفر از آنها توسط تیم نجات به بیمارستان انتقال یافتند و ۷ نفر به صورت سرپایی مداوا و یک نفر نیز در محل جان باخته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.