کد خبر : 7749
دیدگاه‌ها برای واحدهای تولیدی و صنعتی سبزوار دچار رکود هستند بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 - 17:32
-

واحدهای تولیدی و صنعتی سبزوار دچار رکود هستند

سبزواریان: فرماندار سبزوار گفت: متاسفانه امروز بخش صنعت در شهرستان با مشکلات مختلفی رو‌به‌روست و بسیاری از واحدهای تولیدی با رکود مواجه شده‌اند، در همین راستا با تدبیر اندیشیده شده در یک ماهه آینده ستاد تسهیل در شهرستان تشکیل می‌شود. به گزارش فارس، احمد برداران صبح امروز در دیدار با اعضای تشکل‌های کار و کارگری

baradaran2سبزواریان: فرماندار سبزوار گفت: متاسفانه امروز بخش صنعت در شهرستان با مشکلات مختلفی رو‌به‌روست و بسیاری از واحدهای تولیدی با رکود مواجه شده‌اند، در همین راستا با تدبیر اندیشیده شده در یک ماهه آینده ستاد تسهیل در شهرستان تشکیل می‌شود.

به گزارش فارس، احمد برداران صبح امروز در دیدار با اعضای تشکل‌های کار و کارگری با بیان اینکه موضوع اشتغال و بیکاری از مهم‌ترین مشکلات کشور است، اظهار داشت: دولت مهم‌ترین معروف را در ایجاد اشتغال و بزرگترین منکر را در بیکاری جوانان می‌داند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به ایجاد اشتغال در جامعه نگاه ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: امروز دولت در راستای این دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب گام برداشته و در همین راستا لایحه خروج از رکود و رفع موانع تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

فرماندار سبزوار با تاکید بر اینکه امروز قشر تحصیل‌کرده کشور با مشکل بیکاری در کشور مواجه است، ادامه داد: دولت توجهات ویژه‌ای به این بخش دارد که در این زمینه باید دانش‌آموزان را به سمت مهارت‌آموزی و رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق داد.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت در شرایطی کشور را تحویل گرفته بود که دارای رکود بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدبیر صورت گرفته تورم حاصل از سیاست‌های نادرست دولت‌های قبل کنترل شد و امروز به زیر ۲۰ درصد رسیده است.

برادران با بیان اینکه امروز اتفاقات خوبی در حوزه صنعت، تولید و کارآفرینی رخ داده است، یادآور شد: امروز باید نسبت به قوانین کار و کارگری به عنوان یک فرصت نگاه کرد و هیچگاه نباید از این قوانین به عنوان تهدید نگاه کرد.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه یکی از کارهای مثبت دولت افزایش حقوق کارگران بود، ادامه داد: افزایش ۱۷ درصدی حقوق کارگران آن هم بالاتر از نرخ تورمی اتفاقی بود که در ۱۰ سال گذشته بی‌نظیر و بی‌بدلیل بود.

وی با بیان اینکه پایین بودن راندمان کاری در حوزه تولید و صنعت از بزرگترین مشکلات حوزه اشتغال است، افزود: واردات بی‌رویه برخی از کالاها در سال‌های گذشته آن هم از برخی کشورهای خاص و واردات اجناس نامرغوب و نامناسب از دیگر چالش‌های بخش صنعت و تولید کشور است.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه امروز بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور به دلیل انجام واردات بی‌رویه کشور نیمه تعطیل شده‌اند، عنوان کرد: رئیس جمهور نسبت به این مسئله دغدغه جدی دارند و در همین زمینه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌اند تا نسبت به رفع موانع بخش تولید، ایجاد اشتغال در کشور و کارآفرینی تلاش کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش صنعت سبزوار نیز یادآور شد: متاسفانه امروز بخش صنعت در شهرستان با مشکلات مختلفی رو‌به‌روست و بسیاری از واحدهای تولیدی با رکود مواجه شده‌اند در همین راستا با تدبیر اندیشیده شده در یک ماهه آینده ستاد تسهیل در شهرستان تشکیل می‌شود تا بتوانیم مشکلات صنعتگران را با ارائه تسهیلات حل کنیم.

برادران با تاکید بر اینکه نگاه ما به عنوان نماینده عالی دولت نگاهی مبتنی بر توسعه است گفت: سبزوار دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه توسعه، گردشگری، صنعت و … است و در همین راستا از همه مسئولان شهرستان خواسته شده تا توجه ویژه‌ای نسبت به سرمایه‌گذاران داشته و در راستای حل مشکلات آنان تلاش کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.