دیدگاه‌ها برای چند نکتۀ مهم در مورد شورای اداری سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 - 10:40
-

چند نکتۀ مهم در مورد شورای اداری سبزوار

دقیقاً چند روز بعد از آن‌که عدم دعوتِ خبرنگاران به شورایِ اداریِ ششتمد خبرساز شد، روابط‌عمومی فرمانداریِ سبزوار خبر از برگزاریِ جلسۀ شورای اداری داد و خبرنگاران دعوت شدند …

دقیقاً چند روز بعد از آن‌که عدم دعوتِ خبرنگاران به شورایِ اداریِ ششتمد خبرساز شد، روابط‌عمومی فرمانداریِ سبزوار خبر از برگزاریِ جلسۀ شورای اداری داد و خبرنگاران دعوت شدند. به این جلسه رفتم و فارغ از اخبارِ پوششیِ مرتبط با آن، به نظرم چند نکتۀ مهمِ دیگر قابل‌تأمل و تفکر رسید:

۱) پیرو یادداشت جالبِ موسی‌الرضا وثوق در مورد خلأ تصویرِ زنان در دیواره‌های شهر، نظرم به تعداد بانوانِ حاضر در جمعِ مدیران شهرستان سبزوار جلب شد. یادم آمد از حدودِ یک دهه پیش‌تر و در ذهنِ خودم تصاویر ادوارِ مختلفِ شورای اداری را از نظر تعداد بانوان حاضر مجسم کردم. قدیم‌تر امیدوار می‌شدیم که تعداد مدیران زن رو به افزایش است و به‌زودی با این روند، حداقل یک‌سوم مدیران از جامعۀ زنان منتصب خواهند شد و اثرات این اتفاق خوب را در سطحِ کارکردِ ادارات خواهیم دید. در عمل اما، قضیه بسیار ناامیدکننده پیش رفت: فقط ۴ نفر از بانوان را در جلسه دیدم که دو نفرشان خبرنگار بودند! جامعۀ مدیرانِ ما دارد مردانه‌تر می‌شود!

۲) عنابستانی، نمایندۀ دیار سربداران، صحبت‌هایی مطرح کرد که مقایسۀ این صحبت‌ها، با وعده‌هایی که بعد از پیروزی در انتخابات داده بود، نشان می‌دهد که چقدر در آن زمان دچارِ تصورات اشتباه از شرایط کشور و به‌خصوص نظام بودجه‌ریزی بوده است! ویدیوی صحبت‌های عنابستانی در این جلسه موجود است و از نظر من می‌توان این چند دقیقه را یک نوع «اعتراف» به ناتوانی و ناکارآمدی بروکراسی موجود دانست.

۳) فرماندارِ سبزوار، با لحنی به‌شدت عتاب‌آمیز در مورد روندِ کُندِ نهضتِ ملی مسکن انتقاد کرد. فرماندار هم به شکلِ مشخصی به عدمِ تحققِ شعارهای دولت انتقاد داشت و خوشبختانه می‌توان امیدوار شد که خودِ بدنۀ دولت و مجلس، متوجه اشتباه و خطای موجود در رویۀ شعارها و برنامه‌هایشان شده‌اند! این‌ها منفعتِ یکدستی و «خالص‌سازی»هایی است که در دو انتخابات اخیر اتفاق افتاده است. اضطرار، می‌تواند مدیران و سیاست‌گذاران را به سمت تصمیم‌های سخت راهنمایی کند.

۴) باوجود طولانی شدنِ جلسه، منتظر صحبت‌های معاون استاندار – که مهمانِ شورای اداری بود – ماندیم؛ اما صحبت‌های ایشان هرچه ادامه یافت، ما بیشتر سرگردان شدیم! معاونِ استاندار صحبت‌های درستی بیان می‌کرد و حرف‌های به حقی می‌زد، ولی برای بیان این حرف‌ها، می‌توانست از شبکۀ استانیِ خراسان رضوی استفاده کند؛ هم مخاطب گسترده‌تری داشته باشد هم وقتِ صدوچند مدیرِ شهرستان سبزوار را در ساعتِ اداری نگیرد. شورای اداری، طبیعتاً جای صحبت‌های کاربردی‌تر و عمل‌گرایانه است زیرا کارکنان دولت در این ساعت، دارند از بیت‌المال حقوق می‌گیرند. وعظ و تحلیل را می‌توان در ساعات غیر اداری انجام داد که اتفاقاً بسیار هم تأثیرگذارتر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.