کد خبر : 15733
دیدگاه‌ها برای واکنش رئیس قوه قضاییه به بست نشینی بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهریور 1397 - 9:27
-

واکنش رئیس قوه قضاییه به بست نشینی

اشاره: ۲۴ آبان ۹۶ حمید بقایی، حبیب‌الله جزءخراسانی و علی‌اکبر جوانفکر با بدرقه محمود احمدی‌نژاد راهی شهرری شدند و در اعتراض به جریان پرونده‌شان، در حرم حضرت عبدالعظیم بست نشستند. حال پس از گذشت ماه‌ها از آن تاریخ، رئیس قوه قضاییه به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «برخی تصور می‌کردند اگر بست بنشینند،

اشاره: ۲۴ آبان ۹۶ حمید بقایی، حبیب‌الله جزءخراسانی و علی‌اکبر جوانفکر با بدرقه محمود احمدی‌نژاد راهی شهرری شدند و در اعتراض به جریان پرونده‌شان، در حرم حضرت عبدالعظیم بست نشستند. حال پس از گذشت ماه‌ها از آن تاریخ، رئیس قوه قضاییه به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «برخی تصور می‌کردند اگر بست بنشینند، قوه قضاییه عقب‌نشینی می‌کند … تلاش کردند امواجی درست کرده و کینه‌های شخصی خود را مطرح کنند … هنوز هم با سخنرانی در این شهر و آن شهر به قوه قضاییه توهین می‌کنند». گفتنی است، محمود احمدی‌نژاد زمانی که رئیس‌جمهور بود، ۱۱ روز در خانه ماند و از انجام امور کشور خودداری کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به برخی جنجال‌ها در پی رسیدگی‌های قضایی گفت:  از همه قضات و مسئولانی که با استقامت ایستاده‌اند و به تعقیب مجرمان ادامه می‌دهند، قدردانی می‌کنم؛ زیرا تلاش این عزیزان باعث شده است همان‌طور که قول داده بودیم، با سرعت هر چه بیشتر در چارچوب شرع و قانون به پرونده‌ها رسیدگی شود. آنچه در این میان باید یادآوری کنم این است که ما با امواج رسانه‌ای حرکت نمی‌کنیم و بر اساس قانون، شرع و عدالت به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم؛ لذا از همه قضات و مسئولان قضایی خواسته‌ام که خدای‌ناکرده، توهین‌ها، افتراها و فتنه‌گری‌ها باعث نشود که از خط «اعتدال و عدالت»خارج شوند.
رئیس قوه قضاییه افزود: مطمئنیم ادامه این خط، عنایات حق‌تعالی را مشمول حال ما خواهد کرد و قوه قضاییه نیز با عزم راسخ، در مقابل جریان‌هایی که از هیچ افترا، توهین و تخریبی فروگذار نکرده‌اند، محکم ایستاده است. برخی تصور می‌کردند اگر بست بنشینند، قوه قضاییه عقب‌نشینی می‌کند. بر همین اساس تلاش کردند امواجی درست کنند و کینه‌های شخصی خود را نسبت به مسئولان قضایی مطرح کنند. غافل از اینکه آنچه مسیر ما را روشن می‌کند، نه جنجال‌ها و هیاهوی رسانه‌ای بلکه موازین شرعی و قانونی است و در این راه، استوار ایستاده‌ایم.
رئیس قوه قضاییه افزود: متأسفانه این جریان، اقدامات خود را از مرحله تعقیب اولیه شروع کرد. در دادگاه به قاضی و دستگاه قضایی توهین کردند و هنوز هم با سخنرانی در این شهر و آن شهر به قوه قضاییه توهین می‌کنند. بااین‌وجود به همه مسئولان قضایی و قضات توصیه اکید می‌کنم که مسیر خود را صرفاً بر اساس شرع و قانون طی کنند؛ زیرا ارتباطات ناسالم و کارهای خلاف و جرائم افراد، خودبه‌خود برای مردم آشکارتر خواهد شد. در برخورد با مفاسد اقتصادی نیز با افرادی مواجهیم که از پوشش افراد متعدد استفاده می‌کردند تا نیات ناصحیح خود را پیش ببرند. قوه قضاییه در این عرصه نیز برخورد متناسب دارد و مردم عزیزمان ان‌شاءالله شاهد نتایج این برخوردها خواهند بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.