کد خبر : 9833
دیدگاه‌ها برای وجود ۲۴۰۰ موقوفه و ۹ هزار رقبه در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 شهریور 1394 - 12:16
-

وجود ۲۴۰۰ موقوفه و ۹ هزار رقبه در سبزوار

سبزواریان: مسئول فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه سبزوار با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۴۰۰ موقوفه و ۹ هزار رقبه است، گفت: این موقوفات به سه دسته زراعی، تجاری و مسکونی تقسیم‌بندی می‌شوند. حجت‌الاسلام حسین شم‌آبادی، مسئول فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه سبزوار در گفت‌گو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه

vaghfسبزواریان: مسئول فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه سبزوار با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۴۰۰ موقوفه و ۹ هزار رقبه است، گفت: این موقوفات به سه دسته زراعی، تجاری و مسکونی تقسیم‌بندی می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسین شم‌آبادی، مسئول فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه سبزوار در گفت‌گو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۴۰۰ موقوفه و ۹ هزار رقبه است، گفت: دسته اول این موقوفات زراعی هستند که در روستاها و اطراف شهرستان واقع شده‌اند و درآمد نسبتا خوبی دارند.

وی بیان کرد: همچنین دسته دوم موقوفات، به صورت تجاری در سبزوار قرار دارند که از لحاظ درآمدی و تعداد، بخش زیادی از وقفیات سبزوار را شامل می‌شوند و گروه سوم این وقفیات نیز به صورت مسکونی بوده که بیشتر در محل‌های قدیمی شهر سبزوار پراکنده هستند.

مسئول فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه سبزوار با بیان اینکه از لحاظ نوع وقف برای هزینه مصرفی، وقفیات شهرستان به سه گروه تقسیم شده است، اظهار کرد: گروه اول به تعزیه‌داری و اطعام عزاداران امام حسین(ع) و روضه‌خوانی اختصاص داده شده که بخش اعظمی از نیات و وقفیات مومنین را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه گروه دوم وقفیات شهرستان سبزوار نیز برای زوار ائمه اطهار(ع)، به خصوص امام حسین(ع) و امام رضا(ع) اختصاص داده شده است، اضافه کرد: گروه سوم وقفیات نیز بخش خیلی کمی است که نیاز به تبلیغات و فعالیت‌های گسترده‌تری دارد، که آن وقف در زمینه فعالیت‌های قرآنی است.

شم‌آبادی با بیان اینکه نیازهای امروز جامعه به وقف، در زمینه توسعه علم و دانش و تأمین مالی دانش‌آموزان و دانشجویان است، گفت: بزرگ‌ترین ضعف روستاهای ما در تأمین هزینه ساخت‌وساز مساجد و هزینه‌های جاری آن‌ها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.