کد خبر : 3558
دیدگاه‌ها برای پایگاه کویرنوردی شهرستان داورزن بهره برداری شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1393 - 18:34
-

پایگاه کویرنوردی شهرستان داورزن بهره برداری شد

سبزواریان.کام: پایگاه کویرنوردی در روستای کلاته مزینان شهرستان داورزن طی مراسمی با حضور پروفسور پرویز کردوانی پدر کویرشناسی ایران به بهره برداری رسید. فرماندار داورزن در این مراسم گفت: پس از طی مسیر ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری از جاده بین المللی داورزن، دسترسی به کوهستان و پس از طی حدود ۲۵ کیلومتر در جنوب این

kavirgardiسبزواریان.کام: پایگاه کویرنوردی در روستای کلاته مزینان شهرستان داورزن طی مراسمی با حضور پروفسور پرویز کردوانی پدر کویرشناسی ایران به بهره برداری رسید.

فرماندار داورزن در این مراسم گفت: پس از طی مسیر ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری از جاده بین المللی داورزن، دسترسی به کوهستان و پس از طی حدود ۲۵ کیلومتر در جنوب این شهرستان دسترسی به کویر فراهم می شود.

‘رضا فلاحی’ با اشاره به عبور سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر و زائر از مسیرهای این شهرستان افزود: باید برای این توان شهرستان برنامه ریزی کرده و سعی کنیم از این ظرفیت در راستای سند آمایش داورزن بهره برداری نماییم.

وی بیشترین توان و استعداد شهرستان داورزن را در زمینه های کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری عنوان کرد و گفت: دو کاروانسرای مزینان و مهر از بناهای تاریخی دوره اسلامی هستند که با اندکی سرمایه گذاری می توان به عنوان مراکز خدماتی، اقامتی و رفاهی برای جذب گردشگران از آنها استفاده نمود.

فرماندار داورزن همچنین به آتشکده آذر برزین در ارتفاعات شمال روستای ریوند و مجموعه تاریخی روستای باشتین این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این بنا مهمترین اثری است که به قبل از تاریخ تمدن اسلامی برمی گردد.

فلاحی، با بیان اینکه دهها اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان داورزن شناسایی شده است افزود: مهمترین قدم در بهره گیری از آثار تاریخی و گردشگری، شناساندن این مناطق به مسافران و گردشگران است.

وی ادامه داد: هر چند مطالعات پراکنده در زمینه شناسایی این آثار تاریخی انجام شده ولی باید این مطالعات جمع آوری، تدوین و در یک سند گردشگری مشخص شود.

وی با اشاره به مناسب بودن داورزن برای گردشگری گفت: زمینه های فراوان برای سرمایه گذاری در جذب گردشگر با استفاده از معماری های سنتی و ادامه ساخت وسازهای مسکونی با جلوه های قدیمی وجود دارد که باید از آن بهره برد.

فرماندار داورزن اظهار کرد: از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری این شهرستان حمایت کرده و تسهیلات لازم را در اختیار آنان قرار می دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.