کد خبر : 12611
دیدگاه‌ها برای پیام تسلیت شورای اسلامی شهرستان سبزوار در پی درگذشت حمید سبزواری بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 - 15:45
-

پیام تسلیت شورای اسلامی شهرستان سبزوار در پی درگذشت حمید سبزواری

سبزواریان: شورای اسلامی شهرستان سبزوار با ارسال پیامی، درگذشت استاد حمید سبزواری را تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است: خبر کوتاه بود و جان‌گداز «حمید سبزواری پدر شعر انقلاب در گذشت» و با خبر عروجش کشور به سوگ از دست رفتنش نشست و سبزواری‌ها غمدار فقدانش. حمید شخصیتی سبزواری بود در قامتی ملی

hamid-sabzevari-06سبزواریان: شورای اسلامی شهرستان سبزوار با ارسال پیامی، درگذشت استاد حمید سبزواری را تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است:

خبر کوتاه بود و جان‌گداز «حمید سبزواری پدر شعر انقلاب در گذشت» و با خبر عروجش کشور به سوگ از دست رفتنش نشست و سبزواری‌ها غمدار فقدانش. حمید شخصیتی سبزواری بود در قامتی ملی و با چهره‌ای ماندگار، او به‌حق نه‌تنها از دلسوزترین بلکه از دل‌سوخته‌ترین شاعران انقلاب و نظام و رهبری بود.

فدای همت شمعم که تا نسوزد خویش

دمی ز پا ننشیند در انجمن خاموش

سبزواری صدرنشین شعر و سِدره‌نشین انقلاب بود. آئین دار هنر بود در آینه حوادث تلخ و شیرین زمان در قالب قصیده و غزل. به سبزوار افتخارمی کرد و به سبزواری بودن خود می‌بالید. لحظه‌لحظه‌اش با مردم گذشت و برای مردم، آنجا که می‌سرود:

شما صبح نویدید، شما پیک امیدید

شما شعر حمیدید، شما روح فزایید

ز کثرت نهراسید، به وحدت بگرایید

که آیینه توحید، شمایید شمایید

روحش شاد و یادش گرامی.

ضمن عرض تسلیت فقدان آن رحیل الی الحق به محضر مقام معظم رهبری، تمام هم‌میهنان عزیز، اهالی محترم ادب و جامعه معزز هنری، دوستداران شعر و ادب این مرزوبوم و به‌ویژه همشهریان عزیز سبزواری و خاصه خانواده به سوگ نشسته مرحوم، اینک در آستانه مشایعت از پیکر آن ادیب نامدار و نام‌آور سبزوار، از عموم مردم شریف، قدرشناس و فهیم دیار سربداران انتظار داریم با حضور چشمگیر خود در مراسم تشییع، تدفین پیکر و مجالس ترحیم ملک‌الشعرای انقلاب مرحوم استاد حمید سبزواری، حضوری جدی و پرشور داشته باشند که روایتی شود از همت بلند و عزم والایتان تا برگی گران‌بها افزوده گردد بر زرین کتاب غیرت سربداری شما. درود بر شما و این‌گونه باد.

چشم در راه امیدی همچنان بنشسته‌ام

قصه کوته کن حمید! از انتظار من مپرس

شورای اسلامی شهرستان سبزوار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.