کد خبر : 11852
دیدگاه‌ها برای چشم روستائیان محروم سبزوار به قدوم پزشکان خیر روشن شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 دی 1394 - 18:26
-

چشم روستائیان محروم سبزوار به قدوم پزشکان خیر روشن شد

سبزواریان: حضور متخصصان چشم پزشکی در قالب کاروان نوآوران سلامت و ارایه خدمات رایگان، چشم روستائیان مناطق محروم شهرستان سبزوار را روشن کرد. به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد خیریه نورآوران سلامت که از ۲۳ آبان ماه سال جاری برای ارایه خدمات درمانی به بیماران محروم در بخش روداب شهرستان سبزوار مستقر شده است تاکنون با

noavaran-salamat01سبزواریان: حضور متخصصان چشم پزشکی در قالب کاروان نوآوران سلامت و ارایه خدمات رایگان، چشم روستائیان مناطق محروم شهرستان سبزوار را روشن کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد خیریه نورآوران سلامت که از ۲۳ آبان ماه سال جاری برای ارایه خدمات درمانی به بیماران محروم در بخش روداب شهرستان سبزوار مستقر شده است تاکنون با کمک بهورزان مراکر بهداشتی به تعداد ۱۶۸ روستا خدمات پزشکی ارایه کرده است.

ارایه خدمت به ۹۰۰۰ بیمار

بنیاد خیریه نورآوران در این مدت موفق به شناسایی و ارایه خدمات به ۹ هزار نفر از روستائیان این منطقه شده است و تا هفته دیگر و تا زمان حضور وزیر بهداشت به منظور برگزاری مراسم اختتامیه در این منطقه حضور خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این رابطه در گفت و گو با مهر بیان کرد: در این مدت روزانه افزون بر ۸۰ بیمار چشمی و ۵۰ بیمار نیازمند به دریافت خدمات دندان پزشکی معاینه شدند.

میر موسوی بیان کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۹۰ نفر جهت دریافت خدمات چشم پزشکی به کلینیک های سیار مراجعه کرده که از این تعداد بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر نیازمند به دریافت عینک معرفی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بیان کرد: با حضور بهورزان ۱۸ مرکز بهداشتی عملیات غربالگری در ۱۶۸روستا در بخش های روداب، ششتمد، داورزن و بخش مرکزی انجام شد که در این راستا ۹ هزار بیمار شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳ هزار و ۲۹۹ نفر به منظور دریافت خدمات دنداپزشکی و ۵ هزار و ۶۴۵ نفر نیز در بخش چشم پزشکی جهت دریافت خدمات به تیم پزشکی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۳۰عینک تحویل افراد نیازمند شده اظهار کرد: از مراجعان چشمی تعداد ۳۴۰نفر کاندیدای عمل جراحی چشم معرفی شدند که با حضور فعال تیم جراحی این بیماران مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اضافه کرد: همچنین در بخش دندانپزشکی بیش از دو هزار بیمار جهت دریافت خدمات دندانپزشکی از جمله جرم گیری، ترمیم دندان، فلواراید تراپی و کشیدن دندان مراجعه کردند و خدمات دریافت کردند.

وی افزود: در ادامه افراد تحت درمان در جلسات آموزشی با رویکرد پیشگیری از پوسیدگی دندان شرکت کردند و پکیچ آموزشی به همراه مسواک وخمیر دندان تحویل این افراد داده شد.

به گزارش خبرنگارمهر، تیم بنیاد خیریه نوراوران سلامت که از ۲۳ آبان ماه در بخش محروم روداب مستقر شده قرار بود در مدت ۷۵ روز تعداد ۹ هزار بیمار چشمی و دندانی را تحت مداوا قرار داده است و تا هفته دیگر و تا زمان حضور وزیر بهداشت به منظور برپایی مراسم اختتامیه در این بخش حضور خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.