کد خبر : 31372
دیدگاه‌ها برای کارت اهدای عضو برای ۳۰ هزار نفر در سبزوار صادر شده است بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 19:29
-

کارت اهدای عضو برای ۳۰ هزار نفر در سبزوار صادر شده است

صدور ۳۰ هزار کارت اهدا عضو در سبزوار از سال ۸۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: صدور کارت اهدای عضو از سال ۸۵ در این شهرستان آغاز شده و تاکنون این کارت برای ۳۰ هزار نفر صادر شده است.

دکتر داود سروش عصر شنبه همزمان با روز جهانی اهدای عضو افزود: واحد پیوند اعضا سال ۱۳۸۵ در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شکل گرفته و تاکنون اعضای بیماران مرگ مغزی در این شهرستان به بیش از ۴۷۸ بیمار نیازمند اهدا شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری سه بیمار مرگ مغزی شناسایی شده به بیمارستان منتصریه مشهد جهت اهدا عضو منتقل شدند، افزود: طی سال گذشته نیز با اهدای عضو ۱۰ بیمار مرگ مغزی شده این شهرستان، ۵۷ بیمار نیازمند دریافت عضو زندگی دوباره یافتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی سبزوار موفق به کسب رتبه اول کشوری در حوزه اهدای عضو شد.

دکتر سروش افزود: مجموع اهدای عضو دانشگاه سبزواراز ابتدا تاکنون ۱۲۵ مورد بوده است که منجر به بهبود حال ۴۷۸ بیمار شده است که به تفکیک ۱۷۷ مورد کلیه، ۹۸ کبد، ۱۳۰ قرنیه، ۶۵ پوست، ۲ پانکراس و ۶ قلب به بیماران نیازمند اهدا شده است.

وی ادامه داد: افراد علاقمند از دانشگاه ها، ادارات، اصناف و گروه‌های مختلف برای اطلاع رسانی بیشتر در باره اهدا اعضا به عنوان سفیر هدایت می توانند با شماره ۴۴۰۱۱۰۲۶ تماس و جهت ثبت نام کارت اهدا عضو ضمن تماس با واحد مربوطه می توانند به سایت www.ehdacenter  مراجعه و ثبت نام نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.