کد خبر : 23751
دیدگاه‌ها برای کشت کلزا در سبزوار احیا شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 10 آبان 1398 - 9:45
-

کشت کلزا در سبزوار احیا شد

ایرنا در سال زراعی ۹۹-۹۸ محصول کلزا در سطح ۵۷۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان سبزوار کشت شد که این میزان در سال گذشته صفر درصد بود. مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان این مطلب گفت: با توجه به نیاز کشور به خودکفایی دانه‌های روغنی، سطح زیر کشت کلزای این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۰۰

ایرنا

در سال زراعی ۹۹-۹۸ محصول کلزا در سطح ۵۷۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان سبزوار کشت شد که این میزان در سال گذشته صفر درصد بود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان این مطلب گفت: با توجه به نیاز کشور به خودکفایی دانه‌های روغنی، سطح زیر کشت کلزای این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

منصور برغمدی افزود: توسعه کشت دانه روغنی کلزا یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی جهت کاهش وابستگی کشور به واردات دانه‌های روغنی است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی با آموزش و ترویج کشت کلزا، تخصیص یارانه به این محصول، پوشش بیمه‌ای و راه‌اندازی مراکز خرید تضمینی شرایط مطلوبی را برای کشت کلزا ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار داشت: روغن کلزا از بهترین روغن‌های خوراکی و هدف از کشت این گیاه تأمین روغن مصرفی کشور است و همچنین اصلاح خاک، کنترل علف‌های هرز و افزایش عملکرد در کشت بعدی از مزایای کشت این دانه روغنی است.

شهرستان سبزوار ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.