کد خبر : 11346
دیدگاه‌ها برای کنگره بین المللی سربداران در سبزوار گشایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آذر 1394 - 19:44
-

کنگره بین المللی سربداران در سبزوار گشایش یافت

سبزواریان: کنگره بین المللی سربداران روز پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سبزوار آغاز شد. دبیر کنگره بین المللی سربداران به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰۰ میهمان از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی در این کنگره حضور دارند. دکتر جواد حدادنیا افزود: ۲۵۰ مقاله از اندیشمندان، صاحبنظران و پژوهشگران مختلف در سطح ملی

kongre-sarbedaran-01سبزواریان: کنگره بین المللی سربداران روز پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سبزوار آغاز شد.

دبیر کنگره بین المللی سربداران به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰۰ میهمان از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی در این کنگره حضور دارند.

دکتر جواد حدادنیا افزود: ۲۵۰ مقاله از اندیشمندان، صاحبنظران و پژوهشگران مختلف در سطح ملی و بین المللی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: ۲۱۰ مقاله از این تعداد مورد تایید دبیرخانه کنگره و ۱۹۰ مقاله مورد داوری قرار گرفته است.

وی گفت: از این تعداد نیز ۱۱۰ مقاله مورد تایید هیات داوران کنگره قرار گرفت که ۶۵ مورد آن به صورت سخنرانی در ۹ نشست مستقل در سه بخش ارائه خواهد شد.

دبیر کنگره بین المللی سربداران افزود: از این تعداد نیز دو مقاله توسط محققانی از کشورهای ژاپن و اسکاتلند ارائه می شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است از بین این مقالات ۵۰ طرح پژوهشی و اثرگذار در حوزه تاریخ سربداران استخراج و اجرا شود.

دکتر حدادنیا سطح غنای مقالات علمی این کنگره را بالا توصیف و بیان کرد: بر همین اساس کمیته داوران مقالات و آثار ارسالی را در بهترین و عالیترین سطح مورد ارزیابی قرار داده اند.

وی با اشاره به تهیه کتاب مجموعه مقالات کنگره با عنوان ‘نامه پارسایی’ در ۳۵۰ صفحه به سه زبان انگلیسی،فارسی و عربی گفت: کتابی نیز با محوریت مصاحبه ها و پیامهای شخصیتهای صاحب نام کنگره در ۸۰ صفحه چاپ و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

او همچنین با اشاره به همکاری دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی و حوزه علمیه قم برای برگزاری کنگره اضافه کرد: معاون فرهنگی وزارت علوم و معاونت علمی و راهبردی ریاست جمهوری نیز همکاری ویژه و ارزشمندی را با دبیرخانه کنگره در این مدت داشته اند.

وی با اشاره به ارسال پیام برخی از مسئولان کشوری و آیات عظام و شخصیتهای سیاسی کشور به دبیرخانه کنگره ادامه داد: قرار است در مراسم امروز پیامها قرائت و یا از طریق ویدئوکنفرانس نمایش داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.