کد خبر : 31377
دیدگاه‌ها برای گیاه دارویی کاسنی برای نخستین بار در جوین کشت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 12:44
-

گیاه دارویی کاسنی برای نخستین بار در جوین کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: گیاه دارویی کاسنی برای نخستین بار در ۲۰ هزار متر مربع از اراضی شهرستان جوین استان خراسان رضوی کشت شد. علی اکبر قارزی افزود: در شهرستان جوین با برخورداری از آب و هوای گرم، آب مناسب و خاک حاصلخیز با زه‌کشی خوب زمینه مساعد برای کشت گیاه دارویی کاسنی وجود

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: گیاه دارویی کاسنی برای نخستین بار در ۲۰ هزار متر مربع از اراضی شهرستان جوین استان خراسان رضوی کشت شد.

علی اکبر قارزی افزود: در شهرستان جوین با برخورداری از آب و هوای گرم، آب مناسب و خاک حاصلخیز با زه‌کشی خوب زمینه مساعد برای کشت گیاه دارویی کاسنی وجود دارد.  

وی ادامه داد: این گیاه دارویی نسبت به شوری دارای مقاومت زیادی است که با توجه به نیاز آبی پایین، می‌تواند جایگزین مناسبی در زمینه تغییر الگوی کشت و جلوگیری از کشت بی‌رویه محصولات آب بر باشد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: همه قسمت‌های این گیاه از جمله برگ، ریشه و بذر مصارف دارویی دارد و قابل استفاده است و با توجه به این که هزینه کاشت این گیاه پایین بوده و از بازار مصرف مناسب برخوردار است لذا کاشت این گیاه، سود آور و دارای توجیه اقتصادی است.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی شهرستان جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.