کد خبر : 35929
دیدگاه‌ها برای یک مورد عجیبِ دیگر از دانشگاه حکیم + جوابیۀ دانشگاه بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 15:30
-

یک مورد عجیبِ دیگر از دانشگاه حکیم + جوابیۀ دانشگاه

چند وقتی است اخباری به دست ما رسیده است در مورد جذب دو نفر برای هیئت علمی که بسیار مشکوک به استفاده از رابطه (رانت) هستند …

از زمانِ نشستِ خبری دانشگاه حکیم، حدود دو سالی می‌گذرد و دیگر رئیس دانشگاه و مسئول دفتر و روابط‌عمومی، نه نشست خبری برگزار کرده‌اند و نه پاسخی به مطالبِ منتشر شده در رسانه‌ها داده‌اند. به نظر می‌رسد جواب‌های پرحاشیۀ آقای رئیس، باعث شده ترجیح دهند سکوت کنند تا اینکه حرف‌هایی بزنند و حاشیه به وجود بیاید!

چند وقتی است اخباری به دست ما رسیده است در مورد جذب دو نفر برای هیئت علمی که بسیار مشکوک به استفاده از رابطه (رانت) هستند. یکی از آن‌ها همسرِ یکی از مسئولان دانشگاه است که تعهد به آموزش‌وپرورش دارند و خروج ایشان از نظام آموزش‌وپرورش و ورود به آموزش عالی بدون تخلف، عملاً امکان‌پذیر نیست! مورد دوم که خیلی خاص‌تر و ویژه‌تر است، مربوط به همسر یکی از اعضای هیئت علمی است که عضو شورای شهر، عضو هیئت امنای مؤسسۀ آبادانی دیار سربداران و یکی از عناصر اصلی یاران انقلاب است! نکتۀ جالب‌تر این است که همسرِ ایشان مدرکِ دکتری خود را از دانشگاه آزاد گرفته است و اهالیِ دانشگاه می‌دانند جذب در هیئت علمیِ یک دانشگاه، معمولاً از مدارک علمی سطحِ بالاتر انجام می‌گیرد! مثلاً دارندۀ مدرک دکتری دانشگاهِ کوچکِ فلان شهرستان را در دانشگاه فردوسی جذب نمی‌کنند!

جذب یک نفر دارای مدرک دکتری دانشگاه آزاد در دانشگاه دولتی امری بسیار بعید و نادر بوده و در شرایطی که این همسرِ مسئول، رقبای جدی و دارای رزومه‌های قوی داشته است، به نظر نمی‌رسد جذب ایشان خالی از شبهه باشد.

مدت‌هاست از مسئول روابط‌عمومی دانشگاه دراین‌باره توضیح و تأیید یا رد خبر خواسته‌ایم اما متأسفانه باز هم به رویۀ دانشگاه حکیم، سکوت پیشه کرده‌اند. منتظر اظهارنظر رسمیِ مقام‌های این دانشگاه خواهیم ماند.

جذبِ همسرانِ عضوِ هیئت علمی، بدونِ داشتن رزومۀ لازم، رویۀ غلطی است.

آشنایی قدیمی داشتیم که تعریف می‌کرد: پدربزرگ ما ۴ همسر رسمی داشت و بعدها فهمیدیم در روستاهای مختلف منطقه هم از طریق متعه و صیغه، همسرانی اختیار کرده بود که ما از آن‌ها بی‌خبر بودیم! مدت‌ها بعد از فوتِ پدربزرگ که املاک زیادی هم داشت، ماهی یا هفته‌ای یک خانم دستِ بچه‌ای را می‌گرفت و مدعی می‌شد همسرِ پدربزرگ از فلان روستاست و این هم فرزند آن ازدواج است و تقاضای ارث می‌کرد!

خلاصه که اگر استخدام همسران باب شود، ممکن است فرداروزی مدعی زیاد پیدا شود! بهتر است زودتر جلوی این رویه را بگیریم!

پاسخ دانشگاه حکیم سبزواری

باسمه تعالی
ضمن تشکر از دغدغه کانال خبری سبزواریان و به تبع آن برخی رسانه‌های دیگر که حقیقتا در انعکاس دستاوردها و موفقیت های گسترده دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه ارتقاء قابل توجه رتبه‌های دانشگاه در رنکینگ های بین المللی، ایجاد رشته های جدید و جذب دانشجویان بین الملل جدید، برگزاری همایش های بین المللی، ایجاد پردیس فناوری به عنوان دومین دانشگاه کشور و … همکاری قابل توجهی با دانشگاه حکیم سبزواری داشته اند؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر موارد ذیل را اعلام می دارم:

۱_ از آخرین باری که نشست مطبوعاتی توسط دانشگاه برگزار شد کمتر از یک سال می گذرد(سوابق در سایت دانشگاه موجود است). اینکه ذکر شده بیش از ۲ سال است که هیچ نشست خبری برگزار نشده و تعدادی از رسانه ها نیز بدون بررسی، موضوع رو منعکس می کنند؛ جای بسی تعجب است و دور از شأن خبرنگاران عزیزمان!! البته مقرر گردیده قبل از یکسال در هفته خبرنگار یا هفته‌های نزدیک به آن نشست خبری دیگری هم برگزار شود.

۲_ در خصوص جذب اعضای هیات علمی، دانشگاه تمام روال قانونی را برای همه افراد بکار می گیرد و اصولاً هیات جذب مرکزی وزارت علوم بدون هیچ اغماضی بر تمامی روندهای جذب نظارت کامل و جامع دارد و دانشگاهها عملا امکان جذب های خارج از ضابطه(بخوانید رانتی) را ندارند. در موارد مذکور در متن کانال خبری، اعلام می دارد در طی سالیان گذشته چندین دانش آموخته دکتری بالاخص در رشته های مورد نیاز و مورد استقبال دانشجویان، از دانشگاه آزاد جذب شده اند و هیچ منع قانونی برای این موضوع وجود ندارد. این نکته در رشته هایی که فارغ التحصیل دوره دکتری آن در سطح دانشگاه های دولتی کشور محدود است؛ کاملا طبیعی و قانونی می باشد.
همچنین در خصوص جذب همسر یکی دیگر از مسئولین دانشگاه که در آموزش و پرورش تعهد دارد نیز اعلام می دارد چنین موضوعی #کاملا_کذب است. لذا چنانچه شواهد و مدارکی در این خصوص وجود دارد خواهشمند است اعلام فرمایید.

در قسمت پایانی متن هم جمله شبیه به طنزی طرح شده که لازم به توضیح است طی ۲۰ سال گذشته چندین مورد همسران اعضای محترم هیات علمی جذب شده اند که البته جزء اساتید خوب دانشگاه محسوب می شوند لیکن مشخص نیست که این حساسیت ها توسط این رسانه محترم آیا در گذشته هم بوده است یا خیر؟

با تشکر
روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.