کد خبر : 29111
دیدگاه‌ها برای ۱۰ موقوفه جدید در سبزوار ثبت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 13:32
-

۱۰ موقوفه جدید در سبزوار ثبت شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: ۱۰ موقوفه جدید به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از ابتدای امسال در سامانه جامع موقوفات این شهرستان ثبت شده است. حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه افزود: این موقوفات به نیات خیرات و مبرات، ترویج فرهنگ تشیع، برپایی مراسم مذهبی، تعزیه برای ائمه اطهار(ع)، ساخت و مرمت مسجد و

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: ۱۰ موقوفه جدید به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از ابتدای امسال در سامانه جامع موقوفات این شهرستان ثبت شده است.

حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه افزود: این موقوفات به نیات خیرات و مبرات، ترویج فرهنگ تشیع، برپایی مراسم مذهبی، تعزیه برای ائمه اطهار(ع)، ساخت و مرمت مسجد و حسینیه در سامانه موقوفات این شهرستان ثبت شده است.

وی با بیان این که سنت حسنه وقف نقش مهمی در گره‌گشایی مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد اضافه کرد: درآمد این وقف ها امسال محاسبه و در جهت نیات واقفان هزینه می شود.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به ضرورت ثبت وقف بر مبنای نیازهای روز جامعه اظهار داشت: وقف در زمینه های علمی، درمان و بهداشت، پژوهش، ازدواج آسان، اشتغال و کمک به نیازمندان از ضروریات است.

شهرستان‌های سبزوار و خوشاب دارای ۲۷ بقعه متبرکه، ۲ هزار و ۵۹۸ موقوفه و ۱۲ هزار رقبه هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.