کد خبر : 29951
دیدگاه‌ها برای ۲۷۰ کیلومتر راه‌ عشایری سبزوار مرمت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 دی 1400 - 8:19
-

۲۷۰ کیلومتر راه‌ عشایری سبزوار مرمت شد

رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: ۲۷۰ کیلومتر از راه‌های مناطق عشایری بخش روداب این شهرستان که بر اثر سیلاب‌های بهار امسال دچار آسیب و خسارت شده بود، مرمت شد. حمید کیانی‌مهر اظها ر داشت: حدود ۴۰۰ کیلومتر راه در مناطق عشایری شهرستان سبزوار وجود دارد که عملیات تیغ‌زنی ۲۷۰ کیلومتر از این راه‌ها با هزینه

رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: ۲۷۰ کیلومتر از راه‌های مناطق عشایری بخش روداب این شهرستان که بر اثر سیلاب‌های بهار امسال دچار آسیب و خسارت شده بود، مرمت شد.

حمید کیانی‌مهر اظها ر داشت: حدود ۴۰۰ کیلومتر راه در مناطق عشایری شهرستان سبزوار وجود دارد که عملیات تیغ‌زنی ۲۷۰ کیلومتر از این راه‌ها با هزینه ۸۳۰ میلیون ریال به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: بر اثر سیلاب‌های بهار سال جاری حدود ۷۰ درصد راه‌های عشایری بخش روداب این شهرستان دچار خسارت شده بود.

رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: دامداران عشایر این شهرستان با تولید سالانه افزون بر ۸۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۱ درصد گوشت این شهرستان را تولید می‌کنند.

کیانی مهر افزود: تامین آب شرب مناطق عشایری، ساخت مسکن برای محرومان، ساخت بند خاکی و توزیع نهاده‌های دامی برخی از اقدامات موثر در مناطق عشایری این شهرستان طی سال‌های اخیر بوده است.

راه‌های منطقه عشایری بخش روداب سبزوار خاکی و حدود ۴۰۰ کیلومتر است.

عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.