کد خبر : 29625
دیدگاه‌ها برای ۵۳ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و دامپروران سبزوار پرداخت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 11:16
-

۵۳ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و دامپروران سبزوار پرداخت شد

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: ۵۳ میلیارد و ۴۴ میلیون ریال برای جبران خسارات سال زراعی گذشته به کشاورزی، دام و طیور این شهرستان به بهره‌برداران این بخش پرداخت شد. مهشید راهبر افزود: از این میزان غرامت، ۲۴ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال مربوط به زیربخش دام و هفت میلیارد و ۷۸۸ میلیون

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: ۵۳ میلیارد و ۴۴ میلیون ریال برای جبران خسارات سال زراعی گذشته به کشاورزی، دام و طیور این شهرستان به بهره‌برداران این بخش پرداخت شد.

مهشید راهبر افزود: از این میزان غرامت، ۲۴ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال مربوط به زیربخش دام و هفت میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال مربوط به زیر بخش طیور بوده است.

وی ادامه داد: خسارت‌های بخش دامی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی بر اثر بیماری و حادثه همچون بیماری‌های عفونی واگیردار شامل تب برفکی، طاعون، آبله و سایر موارد بوده است.

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: همچنین چهار میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال مربوط به زیربخش محصولات باغی،  ۱۵ میلیارد و ۱۳۹میلیون ریال مربوط به زیربخش محصولات زراعی و ۹۱۲ میلیون ریال نیز در بخش منابع طبیعی مرتبط با خسارت‌های خشکسالی، سرما، سیل، تگرگ و تنش گرما بوده است.

راهبر افزود: ۳۲۰ هزار راس دام سنگین و سبک این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌ است که این آمار نسبت به سال زراعی گذشته ۵۵۰ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در بخش باغی نیز ۶۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان سبزوار و در بخش زراعی سه هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع زیر پوشش بیمه قرار گرفته بود.

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: با توجه به حمایت دولت در حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی و جبران خسارت، انتظار می‌رود دامداران و کشاورزان با بیمه محصولات خود، خطرات تولید را کاهش داده و برای خود امنیت خاطر ایجاد کنند.

راهبر افزود: این صندوق در سال زراعی جدید با ارائه تعرفه‌های متنوع و طرح‌های نوین بیمه‌ای سعی در جلب اعتماد بیشتر جامعه کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ بیمه دارد و با افزایش سرعت و کیفیت خدمات بیمه‌ای امکان برخورداری بیشتر بهره‌برداران و تولیدکنندگان این بخش را فراهم آورده است.

۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی با فعالیت ۲۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی سبزوار وجود دارد.

این شهرستان به عنوان قطب تولید زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی سالانه ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار می‌کند.

همچنین شهرستان‌های سبزوار و ششتمد دارای ۳۵۰ هزار راس دام سبک، ۱۳ هزار راس دام سنگین و سه هزار نفر شتر هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.