کد خبر : 29323
دیدگاه‌ها برای ۷۵ درصد از مادران باردار خراسان رضوی واکسن کرونا زدند بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 - 12:08
-

۷۵ درصد از مادران باردار خراسان رضوی واکسن کرونا زدند

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۷۵ درصد از مادران باردار زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی نسبت به ویروس کرونا واکسینه شده‌اند. دکتر محمد احمدیان افزود: واکسیناسیون مادران  باردار از ابتدای شهریورماه آغاز شده است و تاکنون ۲۳ درصد از مادران باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۷۵ درصد از مادران باردار زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی نسبت به ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

دکتر محمد احمدیان افزود: واکسیناسیون مادران  باردار از ابتدای شهریورماه آغاز شده است و تاکنون ۲۳ درصد از مادران باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
وی بیان کرد: تاکنون ۳۰ هزار و ۷۶۷ دُز واکسن به مادران باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است که بیش از ۲۳ هزار و ۴۶۰ نفر دُز اول را دریافت کرده و هفت هزار و ۳۰۸ نفر دُز دوم را گرفته‌اند.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳۶ هزار مادر باردار را زیر مراقبت و پوشش دارد که بخشی از مادران باردار نیز خدمات مورد نیاز خود را از بخش خصوصی دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد بلامانع است و برای زنانی که زایمان کرده‌اند، تزریق واکسن ۴۲ روز پس از زایمان توصیه می‌شود.
احمدیان ادامه داد: هم‌اکنون ۱۸ مرکز پاک برای واکسیناسیون کووید ۱۹ مادران باردار در شهرستان مشهد دایر است و در هر یک از ۱۵ شهرستان دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز یک مرکز واکسیناسیون پاک برای مادران باردار دایر شده است. 
سالانه ۸۵ تا ۹۰ هزار زایمان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش می‌شود.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌ حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.