کد خبر : 30151
دیدگاه‌ها برای ۹۸۳ هزار مترمکعب آب در سبزوار صرفه‌جویی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 دی 1400 - 8:29
-

۹۸۳ هزار مترمکعب آب در سبزوار صرفه‌جویی شد

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: با انسداد ۱۰۷ حلقه چاه‌ فاقد مجوز و کاهش منصوبات چاه‌های مجاز دارای اضافه‌ برداشت از ابتدای سال‌جاری در مصرف ۹۸۳ هزار مترمکعب آب در این ناحیه صرفه‌جویی شد. محمد ثابتی‌مقدم افزود: تعداد ۱۰۷ حلقه چاه فاقد مجوز در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد با تلاش

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: با انسداد ۱۰۷ حلقه چاه‌ فاقد مجوز و کاهش منصوبات چاه‌های مجاز دارای اضافه‌ برداشت از ابتدای سال‌جاری در مصرف ۹۸۳ هزار مترمکعب آب در این ناحیه صرفه‌جویی شد.

محمد ثابتی‌مقدم افزود: تعداد ۱۰۷ حلقه چاه فاقد مجوز در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد با تلاش کارشناسان حقوقی و دریافت دستور قضایی در سالجاری مسدود شده است.

وی ادامه داد: بستن چاه‌های غیرمجاز نقش مهمی در جلوگیری از افت آب‌های زیرزمینی دارد و در اجرای طرح تعادل‌بخشی منابع آب، عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز به صورت جدی پیگیری می‌شود.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: از سال ۱۳۹۴ تاکنون عملیات انسداد هزار و ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز توسط امور آب ناحیه سبزوار انجام شده و در این مدت هفت میلیون متر مکعب آب از این طریق صرفه‌جویی شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی ۱۰۰ درصد چاه‌های دارای پروانه کشاورزی این منطقه مجهز به شمارشگر هوشمند شده‌اند که این اقدام بیش از ۲۰ درصد حجم برداشت آب‌های زیرزمینی را کاهش داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.