کد خبر : 7694
دیدگاه‌ها برای احداث بازارچه کتاب در سبزوار یک ضرورت است بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 - 18:17
-

احداث بازارچه کتاب در سبزوار یک ضرورت است

سبزواریان: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سبزوار گفت: احداث بازارچه کتاب در سبزوار یک ضرورت است و شورای شهر بر احداث این بازارچه تاکید جدی دارد. مهدی مقصودی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه متاسفانه امروز شهرستان در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، اظهار کرد: شورای

maqsodi-mahdiسبزواریان: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سبزوار گفت: احداث بازارچه کتاب در سبزوار یک ضرورت است و شورای شهر بر احداث این بازارچه تاکید جدی دارد.

مهدی مقصودی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه متاسفانه امروز شهرستان در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، اظهار کرد: شورای اسلامی در جلسات مختلفی این موضوع را مورد بررسی قرار داده و بیش از ۷۰ ساعت کاری با دست‌اندرکاران حوزه کتاب، ناشرین و کتاب‌فروشان نشست‌هایی را برگزار کرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سبزوار با بیان اینکه تعداد زیادی از کتاب فروشان در سطح شهرستان به دلیل بالا بودن هزینه‌ها مجبور به ترک شغل خود شده‌اند، تصریح کرد: هدف شورای شهر از ایجاد این بازارچه و سرای کتاب کمک به این قشر فرهیخته از جامعه سبزوار است.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز در محل آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری جمعه بازار کتابی احداث شده بود، یادآور شد: این مجموعه نیز به همت اداره فرهنگی و هنری شهرداری سبزوار راه‌اندازی شده بود که در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و کمک به صنف کتاب‌فروش موثر بود.

مقصودی با تاکید براینکه شورای شهر سبزوار بر احداث بازارچه کتاب تاکید جدی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اختلافاتی با دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با زمین این مجموعه وجود دارد که امیدواریم با راه‌حل‌هایی که مطرح شده این مشکلات به زودی حل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سبزوار با اشاره به مسئله ساخت تندیس و المان خواجه نظام ملک طوسی در شهرستان نیز گفت: این المان توسط هنرمندان سبزواری ساخته و در محلی در خور شان این چهره تاریخی در سطح شهرستان نصب می‌شود.

وی با اشاره به تصویب اساسنامه خانه هنرمندان در سبزوار ادامه داد: خوشبختانه مقدمات اجرایی استقرار این مجموعه فرهنگی فراهم شده که این موضوع می‌تواند در زمینه کمک به هنرمندان موثر باشد.

مقصودی با گلایه‌مندی از ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی در شهرستان اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ نهاد و اداره در شهرستان خود را متولی امر اشاعه فرهنگ، کمک به هنرمندان و فرهیختگان می‌دانند که متاسفانه فقط نام حمایت از هنرمندان را یدک می‌کشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.