تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 8:37
-

مهدی مقصودی

انفعال در برابر مهم‌ترین مسئله جهان

با وجود همه این رفتار‌های غیر انسانی، امریکا همچنان به ارسال کمک‌های نظامی خود به اسرائیل ادامه می‌دهد

قانون‌گذارانِ قانون‌شکن!

امروز صد و چهلمین روز جنگ غزه است؛ تاکنون نزدیک به سی هزار نفر فلسطینی شهید و نزدیک به ۷۰هزار نفر هم زخمی شده‌اند؛ بیشتر این تلفات و زخمی‌ها کودکان، زنان و سالخوردگان هستند.

طبق اخبار منتشر شده از غزه، بی‌آبی و گرسنگی به قدری شدید است که مردم به علف‌خوردن روی آورده‌اند! جدای از حمله به بیمارستان‌ها – به بهانه حضور حماس در آنجا – به گفته مقامات سازمان ملل در زندان‌های اسرائیل به زنان فلسطینی هم بی‌حرمتی می‌شود.

با وجود همه این رفتار‌های غیر انسانی، امریکا همچنان به ارسال کمک‌های نظامی خود به اسرائیل ادامه می‌دهد؛ از مسیر کشور‌های مسلمان هم همچنان ارسال مواد غذایی و… به اسرائیل ادامه دارد؛ این در حالی است که مردم غزه در محاصره کامل قرار دارند و از دریافت هرگونه کمکی بی‌بهره‌اند!

انفعال شرم‌آور کشور‌های مسلمان به‌ویژه اعراب در برابر این نسل‌کشی مایه خجالت است؛ در حالی که آمریکا از ینگه‌ دنیا موثرترین بازیگر خاورمیانه است؛ این کشورها کوچک‌ترین تأثیری بر روند تحولات رقت‌بار منطقه ندارند.

با توجه به اینکه مهم‌ترین تولیدکنندگان نفت در جهان کشور‌های مسلمان‌اند؛ به نظر می‌رسد فقط «تهدید» به قطع تولید نفت توسط این کشور‌ها باعث فشار اروپا بر اسرائیل جهت توقف حملات به غزه گردد! ولی افسوس که حکام ضعیف عرب جسارت و اراده هیچگونه حرکت و فعالیتی را بدون اجازه قدرت‌های بزرگ ندارند.

چنانچه این‌ موضوع عملیاتی شود توقف جنگ قطعی است و از تلفات بیشتر جلوگیری خواهد کرد و مانع شرمساری بیشتر بشر معاصر خواهد شد.

نکته آخر: به نظرم در این موضوع عملکرد منفعلانه و غیر موثر دستگاه دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم هم قابل تأمل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.