کد خبر : 3893
دیدگاه‌ها برای تاکید انجمن اسلامی معلمان شهرستان ششتمد بر ایجاد تشکل ها و انجمن ها بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آبان 1393 - 22:20
-

تاکید انجمن اسلامی معلمان شهرستان ششتمد بر ایجاد تشکل ها و انجمن ها

سبزواریان.کام: انجمن اسلامی معلمان شهرستان ششتمد بر ایجاد تشکل ها و انجمن ها و ضرورت رفع موانع بر سر آنها تاکید کرد. به گزارش ششتمد نیوز، مسئول انجمن اسلامی معلمان شهرستان ششتمد در نشست ماهانه ی این انجمن حول محور ضرورت وجود تشکل ها و انجمن ها بیان کرد که این سرمایه ی اجتماعی ضرورتی

aemiسبزواریان.کام: انجمن اسلامی معلمان شهرستان ششتمد بر ایجاد تشکل ها و انجمن ها و ضرورت رفع موانع بر سر آنها تاکید کرد.

به گزارش ششتمد نیوز، مسئول انجمن اسلامی معلمان شهرستان ششتمد در نشست ماهانه ی این انجمن حول محور ضرورت وجود تشکل ها و انجمن ها بیان کرد که این سرمایه ی اجتماعی ضرورتی است که نمی توان در روند رشد و توسعه جامعه به سادگی از آن گذر کرد.

محمود باعثی افزود: وجود تشکل ها موجب ارتباط و اعتماد بیشتر بین افراد در جامعه می شود. این انجمن ها می توانند حلقه ی واسط بین مردم و دولت شوند و منعکس کننده ی انتظارات و مطالبات جامعه ی مدنی از دولت باشند و از این طریق باعث رشد و توسعه و جلوگیری از فرسایش اعتماد مردم به حاکمان شده و نگذارند شکاف عمیقی بین مردم و دولت ایجاد شود.

علی رضوانی از اعضای شورای مرکزی این انجمن با ذکر این حدیث از حضرت علی (ع) که … وَ لَا یُدْرَکُ الْحَقُّ إِلَّا بِالْجِدِّ … و حق جز با تلاش به دست نمی آید . نهج البلاغه خطبه ی ۲۹ ادامه داد :

به نظر می رسد علی علیه السلام دست کم تکلیف پیروان خودش را در حوزه ی حق و حقیقت خواهی به روشنی و استواری کلامش بیان کرده باشد، “حق را باید گرفت “.

اما بعضی، این کلام استوار علی علیه السلام را نیز به مسلخ برده اند و به قول علی شریعتی، آن را در پیشگاه مصلحت، ذبح شرعی کرده اند.

اینان می گویند: “حق را باید گرفت”، مخصوص زمانی است که رعیت دچار حکومت ظلم و جور شده باشد و حال که ما در سایه ی امن حکومت اسلامی هستیم، این کلام نمی تواند خیلی جاری و ساری باشد.

در پاسخ به این عده که می خواهند با این تفسیر به رای، راهکارهای امروزی حق خواهی و عدالت خواهی را زیر سوال ببرند، باید گفت که: این کلام راسخ و استوار و کاملا اخلاق مدارانه، در زمان خلافت آن حضرت بیان شده است؛ یعنی زمانی که علی علیه السلام خود مسئول اداره ی امور مسلمین بوده است مردم را به گرفتن و استیفای حق دعوت کرده است!!

اما چگونه و با چه راهکاری می توان، تا آنجا که امکان دارد، حق را به تمامی استیفا کرد؟

جایگاه حق و حقیقت خواهی به گونه ای است که قرآن کریم، مؤمنان را حتی در گروه های دو نفری بلکه یک نفری به استیفای حق تشویق می کند که این خود بیانگر جایگاه ویژه و خاص حقیقت خواهی در نظر قرآن است؛ اما در آیه دیگری از قرآن که آمده است: «لا ضَرَرَ و لا ضِرَارَ فی الإسلام» می توان به درستی اینگونه برداشت کرد که، حقیقت خواهی نیز اگر با هزینه و ضرر کمتر و بالطبع منفعت و سود بیشتری همراه باشد، مطلوب نظر قرآن است.

با عنایت به تاریخچه ی اصناف که سابقه ی آن در ایران بر مبنای نظر خاورشناسان شوروی سابق دست کم به قرن سوم هجری می رسد و همچنین مطالعات صورت گرفته در حوزه ی علوم اجتماعی امروز که رابطه ای مستقیم بین عضویت در تشکل های حرفه ای، و رشد سازمان ها و اعتلای حقوق اعضا، یافته است بخوبی می توان بهترین راهکار استیفای حقوق افراد یک جامعه را عضویت فعال در اتحادیه ها و انجمن های صنفی دانست.

مهدی عسگری از دیگر فعالان این انجمن نیز بیان داشت که:

بیشتر شهروندان این سرزمین در یکی از سه گروه قرار می گیرند یا جزء والدین دانش آموزان هستند یا دانش آموز هستند و یا معلم اند. و گروه اندکی که در این مجموعه قرار نمی گیرند یا کودکان اند یا عده خیلی کمی هستند که ایشان نیز متأثر از شرایط آموزش و پرورش می شوند.

بهترین میراث برای فرزندان این سرزمین، داشتن سرمایه فرهنگی غنی است، که آنها را در این دنیای در حال تغییر و تحول شتابان، افراد و گروههای توانمند کند، تا شهروندانی مفید و فعال باشند.

انجمن معلمان زمانی موفق می شوند که نگاه خود را به تمام جوانب آموزش و پرورش معطوف کنند وضعیت معلمان – حقوق دانش آموزان – دغدغه های والدین و همگام شدن با ایشان برای حل مسأله.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.