کد خبر : 11874
دیدگاه‌ها برای بازدید مدیران و کارشناسان شهرسازی استان خراسان جنوبی از محلات بازآفرینی سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 2 بهمن 1394 - 21:18
-

بازدید مدیران و کارشناسان شهرسازی استان خراسان جنوبی از محلات بازآفرینی سبزوار

سبزواریان: جمعی از مدیران و کارشناسان شهرداری و شهرسازی استان خراسان جنوبی از طرح های بازآفرینی شهری پایدار سبزوار بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در راستای اجرای برنامه اقدام بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف شهر سبزوار و در جهت انتقال تجارب و دیدگاه ها، محمد براتی شهردار منطقه یک بیرجند،

سبزواریان: جمعی از مدیران و کارشناسان شهرداری و شهرسازی استان خراسان جنوبی از طرح های بازآفرینی شهری پایدار سبزوار بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در راستای اجرای برنامه اقدام بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف شهر سبزوار و در جهت انتقال تجارب و دیدگاه ها، محمد براتی شهردار منطقه یک بیرجند، محمد تبریزی مدیر بافت فرسوده و کامبیز وداد کارشناس بافت فرسوده، محمد محسن فروزان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره راه و شهرسازی خراسان جنوبی و محمود رضا کمیلی دوست مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان خراسان جنوبی، در سبزوار حضور یافتند و به همراه محمدعلی طالبی شهردار، مهدی برزویی مدیر عامل سازمان بهسازی و ابوالقاسم سنایی فرد مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار سبزوار از محلات هدف بازآفرینی (عیدگاه- نیروگاه- صالح آباد و کلاته سیفر) و همچنین بافت تاریخی و فرسوده سبزوار بازدید کردند.

مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی سبزوار در حاشیه این بازدید گفت: این مهم جهت بهره مندی از تجربیات و اقدامات انجام شده در محدوده ها و محله های هدف و طرح باز آفرینی پایدار شهری سبزوار صورت گرفته است.

ابوالقاسم سنایی فرد افزود: طی این بازدیدها مسئولان دبیرخانه سبزوار بعد از ارائه گزارش از پروژه های در دست اقدام ستاد بازآفرینی، به بحث و تبادل اطلاعات در این خصوص پرداختند.

وی همچنین اضافه کرد: پس از این بازدیدها مقرر شد تفاهم نامه ای مشترک بین ستاد بازآفرینی سبزوار، استان خراسان جنوبی و شرکت مادر تخصصی عمران شهری ایران جهت ارائه تجربیات، اسناد و مدارک شهر سبزوار در این خصوص به امضا برسد، همچنین شهردار سبزوار به عنوان یکی از سخنرانان همایشی در این رابطه در آینده ای نزدیک جهت حضور در بیرجند، شرکت نماید.

او تصریح کرد: سال گذشته سبزوار به عنوان پایلوت ملی، منطقه ای و بین المللی در بهسازی سکونتگاه های غیررسمی شناخته شده و نخستین سند توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی کشور در مهرماه به این شهر ابلاغ شد.

سنایی فرد با یادآوری اینکه وسعت حاشیه نشینی در سبزوار از میانگین کشوری بیشتر است و در استان خراسان رضوی به عنوان دومین شهر پس از مشهد در این زمینه شناخته می شود، بیان کرد: حدود ۳۰ هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند و محدوده شرق کال عیدگاه، از نظر جمعیت و و سعت، بزرگترین کانون اسکان غیررسـمی شهر سبزوار محسوب می شود.

لازم به توضیح است در گزارش های متعدد همواره بر این موضوع تاکید می شود که بهسازی سکونتگاه های غیررسمی نیازمند مشارکت همه دستگاه های اجرایی و مردم است. در این رابطه بازآفرینی شهری سبزوار در قالب یک ستاد با ۱۰۸ برنامه اقدام توسط حدود ۳۰ دستگاه اجرایی کار خودر را از سال گذشته آغاز کرد که هم اکنون نیز فعالیت های خوبی را در دست اقدام دارد. این فعالیت ها بگونه ای در حال پیشرفت است که از هم اکنون شهرها و استان های مختلف کشور برای استفاده از تجربیات سبزوار به این شهر سفر می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.