کد خبر : 10183
دیدگاه‌ها برای بازدید میدانی از مسیر سیلاب های شهری سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مهر 1394 - 20:03
-

بازدید میدانی از مسیر سیلاب های شهری سبزوار

سبزواریان: به منظور جلوگیری از مخاطرات سیلاب های جاری از ناحیه شمال غرب و شمال شرق، مدیران شهری سبزوار از مسیر سیلاب های ناحیه شمال غرب این شهر بازدید میدانی کردند. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار گفت: سیلاب خطری است که مکررا اتفاق می افتد و باعث صدمات انسانی

سبزواریان: به منظور جلوگیری از مخاطرات سیلاب های جاری از ناحیه شمال غرب و شمال شرق، مدیران شهری سبزوار از مسیر سیلاب های ناحیه شمال غرب این شهر بازدید میدانی کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار گفت: سیلاب خطری است که مکررا اتفاق می افتد و باعث صدمات انسانی و خسارت های اقتصادی می شود که شدت آن در مکان متغیر می باشد.

سید علی کوشکی افزود: سیل به عنوان یکی ازمخاطرات طبیعی یکی از مهمترین دغدغه ها و نگرانی های زندگی شهری است که علیرغم پیشرفت های گوناگون در بسیاری از زمینه ها همچنان به قوت خود باقی مانده است .

وی با بیان اینکه مدیریت کردن سیلاب می تواند در سه مرحله مدیریت قبل از وقوع، حین وقوع و پس از وقوع سیلاب انجام شود، اظهار داشت: در این راستا به منظور مدیریت قبل از وقوع جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان سبزوار برگزار شد که در آن معاون فنی و عمرانی فرماندار در خصوص آمادگی، برگزاری مانور و تعامل ادارات در قالب ایجاد کارگروه های تخصصی مدیریت بحران مطالبی بیان کرد.

کوشکی اضافه کرد: همچنین دکتر شاد با تاکید بر این موضوع که با محوریت اداره آب منطقه ای مسیر سیلابها باید باز نگری و مدیریت شود تا از ایجاد خسارت احتمالی در داخل شهر جلو گیری و در کارگروه تخصصی سیل می بایست اعتبارات لازم در این خصوص پیش بینی و پیگیری شود.

او در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغیه استانداری خراسان رضوی و تاکید شهردار چهار کارگروه تخصصی اطفاء حریق و امداد نجات، سیلابهای شهری، تدفین و اطلاع رسانی در شهرداری سبزوار آغاز بکار کردند که جلساتی در این راستا برگزار شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار ادامه داد: در راستای مدیریت قبل از بحران در زمینه سیلاب های جاری شده از ناحیه شمال غرب و شمال شرق و نفوذ آن به داخل محدوده خدماتی شهر توضیحات کامل ارائه شد که عدم سیل بند های استاندارد در مسیر سیلاب ها موجبات ورود به داخل شهر را فراهم می کند.

کوشکی تاکید کرد: در صورت عدم مدیریت سیل احتمال ایجاد خسارت مالی و جانی را در پی دارد که می بایست قبل از فصل بارندگی این مدیریت مهم توسط اداره ذیربط صورت گیرد و از ورود سیلاب ها به سطح محدوده خدماتی و داخل شهر جلوگیری شود.

او بیان داشت: انتظار می رود با ایجاد سیل بندهای استاندارد توسط مراجع و ادارات ذیربط اقدامات موثری را در این خصوص شاهد باشیم.

در ادامه ثابتی رییس اداره آب منطقه ای سبزوار هم به جهت حساسیت موضوع و جلوگیری از هرگونه اتفاقات احتمالی خبر داد که کارگروه تخصصی سیل شهرستان با مدیریت آب منطقه ای و با دعوت از دبیر کارگروه سیل استان از هفته آینده برگزار که تصمیمات لازم اتخاذ می گردد.

فصیحی مدیرعامل سازمان و رییس کارگروه سیلاب های شهری نیز در این رابطه گفت: چنانچه از ورود سیلاب های موجود به داخل شهر جلوگیری شود خسارت های احتمالی در داخل محدوده شهری به حداقل خواهد رسید و سیلاب های شهری در حالت عادی قابل کنترل و مهار خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.