کد خبر : 3050
دیدگاه‌ها برای برنامه ریزی مهمترین راهکار جلوگیری از روزمرگی مدیران است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1393 - 11:22
-

برنامه ریزی مهمترین راهکار جلوگیری از روزمرگی مدیران است

سبزواریان.کام: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی مهمترین راهکار جلوگیری از روزمرگی مدیران است. دکتر سید جواد حسینی  در جمع مدیران آموزش و پرورش سبزوار با بیان این مطلب افزود: تعدد نقش ها باعث شده تا آموزش و پرورش سریع به روزمرگی دچار شود. وی ادامه داد: برای این منظور ۴۰گروه کارشناسی

javad-hoseiniسبزواریان.کام: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی مهمترین راهکار جلوگیری از روزمرگی مدیران است.

دکتر سید جواد حسینی  در جمع مدیران آموزش و پرورش سبزوار با بیان این مطلب افزود: تعدد نقش ها باعث شده تا آموزش و پرورش سریع به روزمرگی دچار شود.

وی ادامه داد: برای این منظور ۴۰گروه کارشناسی به تدوین ۴کتاب برنامه ریزی عملیاتی در ۴۰۰صفحه با ۳۱۸برنامه ی عملیاتی  پرداخته اند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دریای مواج مشکلات باید با برنامه ریزی های لازم مدیریت شود.

این مسؤول در جمع مدیران آموزش و پرورش سبزوار به وجود ۷۵۰ مشکل در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این مشکلات در ۵اولویت کاری ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی،توسعه ی مشارکت ها، تمرکز زدایی، و عملیاتی کردن بودجه خواهد بود.

سید جواد حسینی وجود ۱۶هزار شبه معلم در مدارس را یاد آور شد و گفت: با سیاست های غلط گذشته گروهی به جمع معلمان اضافه شدند.

این مسؤول به ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: ۱۳۵هزار ساعت حق التدریس سال گذشته که می بایست در سال تحصیلی جدید به ۲۱۲هزار ساعت افزایش می یافت  به یکصد هزار ساعت کاهش یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشارکت بخش خصوصی را در روند آموزشی خاطر نشان شد و گفت: در این راستا ۶۵ تفاهم نامه با ادارات و نهادهای مختلف برای جذب همکاری ها انجام شده است.

وی ضمن اشاره به مدیریت با اقتدار یاد آور شد و ادامه داد: علاوه بر آن که باید به خواسته های معلمان توجه کرد باید در مورد مسایل مربوط به آموزش در مدارس هم پاسخگو باشند.

این مسؤول با اشاره به افزایش ضریب احکام معلمان ابتدایی گفت: ۲۰درصد فوق العاده ی معلمان ابتدایی از ابتدای سال تحصیلی جدید اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به ممنوع الورود بودن هرگونه استخدام در آموزش و پرورش گفت: برای این مشکل نیز خرید خدمات آموزشی توسط مراکز غیر انتفاعی صورت خواهد پذیرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی کسب رتبه ی برتر استان  در اختصاص اعتبار به این طرح  را یاد آور شد ادامه داد: ۸۰میلیارد ریال کمک به بخش خصوصی برای خرید خدمات آموزش در استان اختصاص یافته است.

سید جواد حسینی  تصریح کرد: در این طرح ۱۵هزار دانش آموز در استان  به تحصیل خود ادامه خواهند داد.

این مسؤول اجرای طرح شهاب در مدارس را یاد آور شد و گفت: شناسایی و استعداد یابی از دوران ابتدایی و هدایت دانش آموز انجام خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اجرای نظام رتبه بندی در آموزش و پرورش را خاطر نشان شد و ادامه داد: رتبه بندی مدارس با مشوق های خوبی نیز انجام خواهد شد.

در ابتدای این مراسم معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز با بیان برخی  مشکلات  ساماندهی نیروی انسانی خواستار همکاری بیشتر مدیران و معلمان در این طرح شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.