کد خبر : 2468
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 10:37
-

برگزاری جشنواره چهل چراغ در سبزوار

سبزواریان.کام:  “چهل چراغ” چهل حدیث پر طراوتی است که در طلیعه بهار میلاد امام رضا (ع) به زیور طبع آراسته شده است تا چشم جان بدان منور ساخته و آحاد مردم بویژه نوجوانان و جوانان تشنه معرفت از دریای تعالیم رضوی به کمال، جمال بیارایند. علیرضا رادمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه

40cheraghسبزواریان.کام:  “چهل چراغ” چهل حدیث پر طراوتی است که در طلیعه بهار میلاد امام رضا (ع) به زیور طبع آراسته شده است تا چشم جان بدان منور ساخته و آحاد مردم بویژه نوجوانان و جوانان تشنه معرفت از دریای تعالیم رضوی به کمال، جمال بیارایند.

علیرضا رادمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در کشور و به مناسبت دهه کرامت برگزار می شود گفت: آیین افتتاحیه حفظ ۴۰ حدیث رضوی ۴۰۰۰حافظ علوی فردا ساعت ۱۷ در تالار کاشفی شهرستان سبزوار برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کتاب‌های احادیث از فردا توزیع خواهد شد، اظهار کرد: علاقه مندان یک ماه برای مطالعه این کتاب زمان دارند و در فاصله عید قربان تا عید غدیر نفرات برتر شناسایی شده و به ۴۰ نفر از افراد برتر جوایزی نظیر کمک هزینه سفر به کربلا، سفر خانوادگی به مشهد مقدس، اهداء سکه و… اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال مرحله شهرستانی جشنواره چهل چراغ برگزار می شود، افزود: در سال آینده این جشنواره با محوریت شهرستان سبزوار به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

رادمان هدف از برگزاری این جشنواره را انتشار مفاهیم اهل بیت در بین مردم بیان کرد و خاطر نشان کرد: باید اقدامی شود تا جوانان و نوجوانان بجای روی آوردن به اندیشمندان غربی به پیشوایان و امامان خود روی آورند.

مراسم اختتامیه این جشنواره که به همت کانون های مساجد سبزوار برگزار می شود، روز عید غدیر خم انجام خواهد شد.
علاقه مندان می توانند جهت دریافت کتاب و فرم شرکت در مسابقه به آدرس www.site.dkms.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
روح الله پنجشنبه , ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

تمدید مهلت ثبت نام جشنواره چهل چراغ تا ۱۰ مهر ماه ۹۳
مسئول دفتر نمایندگی کانونهای مساجد سبزوار از برگزاری جشنواره چهل چراغ (۴۰حدیث رضوی ۴۰۰۰حافظ علوی) در شهرستان سبزوار خبر داد.
علیرضا رادمان هدف از برگزاری جشنواره چهل چراغ را چنین بیان نمود:
در وانفسای تغییرات روزافزون دنیای معاصر و هجمه های فرهنگ بیگانه، شناخت راه و چراغ هدایت مشکل گردیده است و آنچه که شناخت و آگاهی را میسر و آسان می کند درس آموزی از اندیشه های پاک و زلال است بدین منظور بر آن شدیم تا با استفاده از احادیث حضرت امام رضا () که یکی از چهارده چشمه جوشان حکمت و علم و خیر کمال است در قالب طرحی تحت عنوان “چهل چراغ” به حفظ چهل حدیث گهربار از حضرت رضا() بپردازیم تا بدین وسیله علاوه بر اشاعه معارف اهل بیت )) به نهادینه سازی و تعمیم مفاهیم مذهبی در زندگی روزمره مردم بپردازیم و با ارتقاء سطح معنوی خانواده ها آنان را بیش از پیش با سبک زندگی صحیح و سفارش شده در دین مبین اسلام آشنا سازیم.
علیرضا رادمان افزود: جشنواره چهل چراغ از دهه کرامت آغاز و تا دهه ولایت(قربان تا غدیر) ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام همه روزه به دفتر کانونهای مساجد سبزوار (حاشیه میدان نقابشک) و یا کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان مراجعه و کتابهای چهل حدیث را دریافت و ثبت نام نمایند همچنین امکان ثبت نام از طریق سامانه پیامک۹۸۳۰۰۰۸۵۷۳۴۳۳۰ و یا تلفن۴۴۴۵۵۲۴۵-۴۴۴۵۶۸۶۲ نیز مقدور است. همچنین متن احادیث در سایت های محلی سبزوار وسایت http://www.dkms.ir نیز موجود می باشد.
آخرین مهلت ثبت نام ۱۰/۷/۱۳۹۳
ایشان متذکر شدند که این جشنواره برای اولین بار با این وسعت در سطح کشور برگزار می می گرددکه آغاز آن از شهرستان سبزوار است و پیش بینی می شود حد اقل ۴۰۰۰ نفر از این طرح بهره مند گردند و بر اساس پیگیری انجام شده در سالهای آتی این جشنواره به صورت کشوری و با محوریت سبزوار برگزار خواهد شد.

نظرات بسته شده است.