کد خبر : 12008
دیدگاه‌ها برای برگزاری ۶۰ جلسه گفتمان دینی در دهه فجر بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 19:22
-

برگزاری ۶۰ جلسه گفتمان دینی در دهه فجر

سبزواریان: کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سبزوار و خوشاب با اشاره به برنامه‌های دهه فجر این اداره گفت: برگزاری جلسات دین، نشاط، زندگی، برگزاری جلسات گفتمان دینی، تشکیل هسته‌های فرهنگی و … از جلمه برنامه‌های این ایام در شهرستان‌های خوشاب و سبزوار است. حسن ملوندی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سبزوار و خوشاب

tarvij-nahjolbalaqe01سبزواریان: کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سبزوار و خوشاب با اشاره به برنامه‌های دهه فجر این اداره گفت: برگزاری جلسات دین، نشاط، زندگی، برگزاری جلسات گفتمان دینی، تشکیل هسته‌های فرهنگی و … از جلمه برنامه‌های این ایام در شهرستان‌های خوشاب و سبزوار است.

حسن ملوندی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سبزوار و خوشاب در گفت‌و‌گو با ایکنا در تشریح فعالیت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سبزوار و خوشاب اظهار کرد: در برنامه دین، نشاط، زندگی که با حضور دو روحانی و مبلغ آموزش دیده طی دهه فجر برنامه‌ریزی شده است، احکام اسلامی و مسائل دینی در مدارس برای نوجوانان و جوانان به صورت شعر، قصه‌گویی و مسابقات دیجیتالی با اهدای جوایز آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این برنامه‌های فرهنگی در مدارس امام حسین(ع)، کوی گلستان و کانون پرورش فکری نوجوانان اجرا می‌شود، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این ایام برگزاری جلسات گفتمان دینی است که سه مبلغ بانو و آقا با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به سؤالات دانش‌آموزان دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه پاسخ می‌دهند و در مجموع ۶۰ جلسه برای برگزاری در مدارس مختلف پیش‌بینی شده است.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سبزوار و خوشاب، هدف از برگزاری این جلسات فرهنگی و دینی را تقویت باورهای دینی نوجوانان و جوانان، بالا بردن اعتماد به نفس و جلوگیری از دین‌گریزی بیان کرد و اضافه کرد: از فعالیت‌های دیگر این اداره تشکیل هسته‌های فرهنگی در شهر‌ها و روستاها است که آسیب‌های منطقه و معضلات جامعه را در این جلسات ۲۵ نفره بررسی می‌کنند و برای حل آن‌ها پیشنهاد می‌دهند.

ملوندی از جمله پیشنهادات ارائه شده و اجرایی را طرح برگزاری جلسات قرآنی در خوابگاه دخترانه شهر روداب، راهکارهای جذب مردم و خانواده‌ها به مسجد با دیوارنویسی احادیث و مطالب قرآنی مرتبط با مسجد و اهدای جوایز به کودکان و ترغیب آن‌ها برای جذب والدین به مساجد در روستای ملوند بیان کرد.

این کارشناس فرهنگی از جمله طرح‌های پیشنهادی و اجرایی در این زمینه را برگزاری نمایشگاه آسیب‌های فضای مجازی در شهرستان خوشاب و برگزاری مسابقات ورزشی و اجرای تئاتر و مراسم جشن دهه فجر در مساجد ششتمد بیان کرد که در حال پیگیری و انجام است.

وی اضافه کرد: از طرح‌های دیگر در حال اجرا توسط این اداره، برگزاری کلاس‌های شرح و تفسیر نهج‌البلاغه در شش مکان مختلف سبزوار و شهرستان‌های همجوار از جمله سلطان‌آباد، ششتمد، روداب و سبزوار به شمار می‌رود که تعدادی از این کلاس‌ها توسط ائمه جمعه همان شهر در حال برگزاری است.

ملوندی با اشاره به اینکه کلاس‌های نهج‌البلاغه از کتاب درس‌های حجت‌الاسلام محدثی بیان می‌شود، تصریح کرد: طرح کمیته بانوان فرهیخته از دیگر طرح‌های در حال اجرا است که مربوط به رابطان بانوان ادارات می‌شود؛ دومین جلسه آن در سال جاری، ۱۹ بهمن در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد سبزوار با موضوع عفاف و حجاب و بررسی آسیب‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.