کد خبر : 8950
دیدگاه‌ها برای تاکید وزارت راه و شهرسازی بر احیای بافت های تاریخی سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 تیر 1394 - 15:15
-

تاکید وزارت راه و شهرسازی بر احیای بافت های تاریخی سبزوار

سبزواریان: ماه گذشته بود که وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه حرم تا حرم در قطعه سبزوار به این شهرستان سفر کرد. سفری که در آن مدیران شهری سبزوار برای اجرای برخی طرح های شهری از جمله توجه به بافت تاریخی این شهر درخواست تسهیلات و مساعدت های لازم را داشتند. به

mehdi-borzoyi01سبزواریان: ماه گذشته بود که وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه حرم تا حرم در قطعه سبزوار به این شهرستان سفر کرد. سفری که در آن مدیران شهری سبزوار برای اجرای برخی طرح های شهری از جمله توجه به بافت تاریخی این شهر درخواست تسهیلات و مساعدت های لازم را داشتند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در ابتدای این خبر نیم نگاهی به سخنان وزیر راه و شهرسازی در سفرش به سبزوار داریم، وزیری که توجه به باز آفرینی و توسعه میراث معنوی سبزوار را مهم بیان کرد و گفت: باید برای توسعه سبزوار به طرح های بازآفرینی شهری نگاه جدی شود چرا که سبزوار بنیه توسعه با توجه به قدمت و غنای فرهنگی و تاریخی را دارد .

دکتر عباس آخوندی افزود: باید فارغ از روش های بروکراتیک برای توسعه شهری سبزوار و کمک به مردم منطقه گام هایی برداشته شود باید باز آفرینی شهری جدی گرفته شود و راهکارهایی پیش بینی شود تا سطح زندگی مردم ارتقا یابد و مردم زندگی خوبی داشته باشند و سبزوار بجای مهاجر فرست به شهری مهاجر پذیر تبدیل شود.

وی همچنین با بیان اینکه شهرهای تاریخی مانند سبزوار برای کشور بسیار مهم هستند، اظهار داشت: برای توسعه این شهرها نیاز به طراحی طرح‌های بازآفرینی جدید با رویکردهای تاریخی آنها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای توسعه شهرهای تاریخی مانند سبزوار، نیشابور و مشهد نیازمند برداشت‌های دقیق‌تر و نگاه‌های عمیق‌تری هستیم، یادآور شد: این شهرها توان و قدرت توسعه را دارند و موقعیت‌های جغرافیایی آن، شبکه تجاری و شبکه ارتباط بین‌المللی آنها با سایر کشورهای جهان و شهرهای ایران می‌تواند در توسعه آن نقش داشته باشد.

اما امروز مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار خبرهای خوبی را از سفر وزیر راه و شهرسازی بیان کرد و گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، آغاز فصلی جدید برای احیای بافت تاریخی سبزوار در راه است.

مهدی برزویی افزود: در سفر وزیر راه به شهر دیار سربداران در زمینه های مختلف دستورهای لازم اخذ و موارد درخواستی به امضای چهارگانه وزیر، نمایندگان مردم در مجلس، فرماندار و شهردار رسید.

وی اظهار کرد: پیشنهادات واصله در سبزوار برای انجام امور اداری و پاراف و ابلاغ معاونت های مختلف وزارت راه و شهرسازی به تهران ارسال شد تا اینکه طی روزهای گذشته پیگیری ابلاغ این مساعدت ها از سبزوار به ما شد.

برزویی تاکید کرد: بر این اساس این ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی دستورات خوبی را به معاون بهسازی و عمران شهری خود در خصوص بافت تاریخی سبزوار مبنی بر لزوم هرگونه مساعدت های لازم را بحث تملک و خرید داده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار همچنین گفت: هفته گذشته نیز مدیر کل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شرکت عمران و بهسازی شهری وزرات راه و شهرسازی، بازدیدی از بافت تاریخی شهر داشت که بر تهیه اطلاعاتی دقیق از اماکن تاریخی این شهر از جمله سراها، خانه های قدیمی، بازارچه ها، کاروانسرا و.. داشت.

برزویی ابراز ایمدواری کرد: همه این تلاش ها برای سبزواری آباد و توسعه یافته هرچه سریعتر به منحصه ظهور بنشیند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.