کد خبر : 2287
دیدگاه‌ها برای تا پایان هفته ی دولت ۹۸پروژه در شهرستان سبزوار افتتاح می شود بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 شهریور 1393 - 16:50
-

تا پایان هفته ی دولت ۹۸پروژه در شهرستان سبزوار افتتاح می شود

سبزواریان.کام: معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان سبزوار در مراسم افتتاح پرو‍‍ژه ی مجموعه ی ورزشی آزادگان گفت: تا پایان هفته ی دولت ۹۸پروژه در شهرستان سبزوار افتتاح می شود. بنا بر این گزارش در ابتدا دهیار روستای افچنگ گفت: روستای افچنگ با ۲۲آزاده، ۴۷شهید، ۲۸۵جانباز، ۶۰۰ رزمنده و بیش از ۷۰۰۰نوبت اعزام به جبهه

modarresiporسبزواریان.کام: معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان سبزوار در مراسم افتتاح پرو‍‍ژه ی مجموعه ی ورزشی آزادگان گفت: تا پایان هفته ی دولت ۹۸پروژه در شهرستان سبزوار افتتاح می شود.

بنا بر این گزارش در ابتدا دهیار روستای افچنگ گفت: روستای افچنگ با ۲۲آزاده، ۴۷شهید، ۲۸۵جانباز، ۶۰۰ رزمنده و بیش از ۷۰۰۰نوبت اعزام به جبهه های جنگ وفاداری خود را نسبت به انقلاب ثابت کرده اند.

احمد طالبی افزود: پروژه ی مجموعه ی ورزشی آزادگان افچنگ ۴سال پیش شروع شده و با اعتبار ۲میلیارد ریال و با مساعدت اداره ی ورزش و جوانان، تیپ ۴۷سلمان، دهیاری و سایر ارگان ها به بهره برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: سالیانه ۳۵۰ ورزشکار از این محیط ورزشی بهره می برند که این امر می تواند در امر کاهش بزهکاری و اعتیاد نقش بسزایی داشته باشد.

وی ضمن یادآوری قول مساعد اداره ی ورزش و جوانان برای چمن کردن این زمین ورزشی، درخواست فنس کشی محوطه ی این مجموعه ی ورزشی را مطرح کرد.

احمد طالبی گفت: به دلیل خشکسالی؛ امسال برخی از قنات های این روستا خشک شده که با تزریق ۳۰میلیون ریال برای هر قنات می توان آن ها را احیا نمود و از روند رو به رشد مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرد.

معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان سبزوار نیز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرا رسیدن هفته ی دولت گفت: یکی از مشکلات اساسی ما کمبود آب است که به دلیل کاهش نزولات جوی به وجود آمده و باید منابع آب موجود را مدیریت کنیم.

رضا مدرسی پور افزود: باید آبیاری سنتی را به سمت آبیاری نوین هدایت کنیم و کشاورزان و اهالی روستا نیز باید در این مورد همت کنند و البته مسؤولین جهاد کشاورزی هم که شرف حضور دارند در این زمینه توجه بیشتری خواهند داشت تا دغدغه های مردم در این زمینه کاهش یابد.

یکی از خبرنگاران در حاشیه ی این مراسم، گفت و گویی با یکی از اعضای شورای اسلامی روستای افچنگ انجام داد که متن گفت و گو به شرح ذیل می باشد:

دواچی: لطفاً خودتان را معرفی کنید.

گوهری: احمد گوهری اصل؛ عضو شورای اسلامی روستای افچنگ و عضو شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان سبزوار هستم.

دواچی: اگر راجع به پروژه ی مجموعه ی ورزشی آزادگان افچنگ نکته ای هست که ناگفته باقی مانده لطفاً به اختصار به آن اشاره کنید.

گوهری: ۱۰هزار مترمربع از این مجموعه ی ورزشی دیوار کشی شده است و بالغ بر ۳هکتار از زمین های اطراف آن از طرف اهالی به صورت خودیاری به شورای ورزشی روستای افچنگ واگذار شده است.

دواچی: بجز پرو‍‍ژه ی مجموعه ی ورزشی آزادگان که امروز افتتاح شد، آیا پروژه ی مهم دیگری افتتاح خواهد شد؟

گوهری: به دلیل مخروبه شدن مرکز بهداشت فعلی روستا،‌ پروژه ی مرکز بهداشت جدید افچنگ در محلی جدید و ان شاء الله در آینده ای نزدیک کلنگ زنی خواهد شد.

دواچی: در خاتمه اگر مطلب ناگفته ای هست که لازم می دانید مردم و مسؤولین از آن اطلاع داشته باشند، بفرمایید.

گوهری: احیای قنوات روستای افچنگ از مسایل مهمی است که موجب ماندگاری اهالی خصوصاً جوانان خواهد شد که از مسؤولین امر درخواست می کنیم در این خصوص بیش از گذشته به روستای افچنگ کمک کنند تا بحث لوله گذاری قنوات سریع تر انجام پذیرد و آب به صورت بهینه مصرف شود و مردم بتوانند از منابع آب بیش تر بهره مند شوند.

دواچی: تعداد قنات های روستای افچنگ چقدر است و از این تعداد چند قنات احتیاج به احیا و لوله گذاری دارد؟

گوهری: تعدا قنوات روستا ۲۵حلقه هست که از این تعداد ۱۹ حلقه قابل استفاده است و برای احیای ۶حلقه قنات احتیاج مبرم به مساعدت مسؤولین امر داریم.

دواچی: با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

گوهری: من هم به نیابت از اهالی روستای افچنگ از شما که به مسایل جاری شهرستان سبزوار اهمیت می دهید سپاس گزارم!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.