کد خبر : 3919
دیدگاه‌ها برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان در سبزوار اجرایی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1393 - 19:15
-

جمع آوری و ساماندهی متکدیان در سبزوار اجرایی شد

سبزواریان.کام: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری سبزوار گفت: به منظور رفع آسیب های اجتماعی با اراده جمعی مدیران شهری سبزوار، جمع آوری و ساماندهی متکدیان این شهر اجرایی شد. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، جعفر درخشانفر با بیان این مطلب افزود: پدیده تکدی گری به دلیل عوامل مختلف اقتصادی، روانی، اجتماعی، و

takaddiسبزواریان.کام: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری سبزوار گفت: به منظور رفع آسیب های اجتماعی با اراده جمعی مدیران شهری سبزوار، جمع آوری و ساماندهی متکدیان این شهر اجرایی شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، جعفر درخشانفر با بیان این مطلب افزود: پدیده تکدی گری به دلیل عوامل مختلف اقتصادی، روانی، اجتماعی، و فرهنگی ایجاد می شود که مهمترین دلایل بروز این پدیده فقدان کار، بیماری، اعتیاد، مهاجرت و… است.

وی تصریح کرد: این گروه از جامعه در برخی موارد به دلیل مشکلاتی که فرد و خانواده متکدی با آن روبرو هستند و همچنین شکاف عمیق طبقاتی، ضعف فرهنگی و کافی نبودن درآمد رو به این اقدام می آوردند؛ البته در مواردی نیز گره هایی با هدف ارتکاب جرم و جنایت ، توزیع مواد مخدر و… در پوشش تکدی گری فعالیت می کنند.

درخشانفر با اظهار اینکه براساس تحقیقات انجام شده بسیاری از متکدیان از اختلالات روانی رنج می برند، افزود: میانگین سن این افراد در گذشته ۳۰ تا ۶۰ سال بوده که متاسفانه در حال حاضر این مهم کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: کارشناسان معتقدند کاهش سن تکدی گری و همچنین استفاده از کودکان و زنان جوان در تکدی گری زنگ خطر و بحرانی برای جامعه محسوب می شود که عواقب بسیار خطرناک و جبران ناپذیری در پی دارد و امکان افزایش جرم، جنایت و بزهکاری را در جامعه در بر خواهد داشت.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری سبزوار افزود: براساس آموزه های دینی، فقر و بی نوایی تنها می تواند به عنوان یک انگیزه و سبب مطرح شود ولی این مساله موجب نمی شود تا شخص به سوی تکدی گری روی آورد؛ زیرا تکدی گری که با شخصیت روانی و اجتماعی انسان ارتباط تنگاتنگی پیدا می کند امری دور از شرافت و کرامت انسانی است.

وی به بیان مصداقی در این خصوص از ایه ۲۷۳ سوره بقره پرداخت و افزود: صدقات برای آن تهیدستانی است که در راه خدا در تنگنا قرار گرفته اند و نمی توانند برای کسب درآمد در زمین سیر و سفر کنند. از آن جایی که خویشتن دارند و فقر و بی نوایی خویش را آشکار نمی سازند، کسی که از حالشان بی خبر است آنان را توانگر می پندارد و تو از نشانشان بی نوایی انان را در می یابی. آنان با وجود نیازمندی شدید به اصرار از مردم چیزی نمی خواهند. ای مومنان هر مالی را که انفاق کنید خدا به ان داناست.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری سبزوار گفت: اخیرا معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری سبزوار با مشارکت موسسه خیریه حمایت از مستمندان اسرار سبزوار جهت زدودن چهره شهر از پدیده تکدی گری قراردادی را منعقد نموده است.

درخشانفر ابراز امیدواری کرد تلاش های مدیریت شهری در بحث جمع آوری و ساماندهی متکدیان به ثمر بنشیند و در اینده ای نه چندان دور سبزوار به عنوان شهر بی گدا در کشور معرفی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.