کد خبر : 5115
دیدگاه‌ها برای تشدید نظارت ها بر متکدیان سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1393 - 19:57
-

تشدید نظارت ها بر متکدیان سبزوار

سبزواریان: تکدی‌گری در شهرها از معضلات اجتماعی است. آنان که با گدایی کردن حیات می گذرانند، نه تنها به کار تولیدی نمی‌پردازند، یا خدمتی ارائه نمی دهند، بلکه در مسیرهای انحرافی قدم می گذارند. این روزها متکدیان با شیوه‌ای بسیار نوین و احساسات‌برانگیز، به امرار معاش می‌پردازند و از عواطف مردم احساساتی بهترین استفاده را

takkadi-gari01سبزواریان: تکدی‌گری در شهرها از معضلات اجتماعی است. آنان که با گدایی کردن حیات می گذرانند، نه تنها به کار تولیدی نمی‌پردازند، یا خدمتی ارائه نمی دهند، بلکه در مسیرهای انحرافی قدم می گذارند. این روزها متکدیان با شیوه‌ای بسیار نوین و احساسات‌برانگیز، به امرار معاش می‌پردازند و از عواطف مردم احساساتی بهترین استفاده را می‌کنند. شاید انواع تکدی‌گری را دیده باشید. از انواع کودکان نوزاد و خردسال که در آغوش مادران‌شان به خواب عمیق فرو رفته‌اند تا افرادی که هر کدام عضوی از بدن‌شان دچار سانحه طبیعی یا غیر طبیعی شده است. به هر حال شاید بتوان فقر، بیکاری، پایین بودن درآمد از شغل اصلی و جبران آن با تکدی‌گری، داشتن بیماری و تهیه هزینه‌های درمان خود یا خانواده، مشکلات جسمی و روحی و روانی، اعتیاد و تهیه هزینه مواد مخدر مصرفی، سوددهی بدون زحمت و سرمایه و… را از جمله عمده علل تکدی و تکدی‌گری بر شمرد که می بایست بر کمتر شدن این چهره مضموم اجتماعی کارهای اساسی توسط متولیان امر صورت بگیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری سبزوار در این رابطه گفت: پدیده تکدی گری به دلیل عوامل مختلف اقتصادی، روانی، اجتماعی، و فرهنگی ایجاد می شود که مهمترین دلایل بروز این پدیده فقدان کار، بیماری، اعتیاد و مهاجرت است.

جعفر درخشانفر افزود: متکدیان در برخی موارد به دلیل مشکلاتی که فرد و خانواده متکدی با ان روبرو هستند و همچنین شکاف عمیق طبقاتی، ضعف فرهنگی و کافی نبودن درآمد رو به این اقدام می آوردند.

وی تصریح کرد: این راستا معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری سبزوار با مشارکت موسسه خیریه حمایت از مستمندان اسرار سبزوار جهت زدودن چهره شهر از پدیده تکدی گری قراردادی را در یک ماه گذشته به امضا رساند تا جمع آوری و ساماندهی متکدیان این شهر را وارد فاز اجرایی شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری سبزوار همچنین اظهار داشت: با ورود یکی از بیمه های کشور به بحث جمع آوری و ساماندهی متکدیان این شهر اقدامات ما عملا رسمیت یافت که امیدواریم با تلاش های مدیریت شهری در اینده ای نه چندان دور سبزوار به عنوان شهر بی گدا در کشور معرفی شود.

اما مدیر اجرائیات شهرداری سبزوار نیز از تشدید نظارت ها بر جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهر سبزوار خبر داد و گفت: متاسفانه اکثر متکدیانی که تاکنون از سطح شهر جمع آوری می شوند بومی هستند که این مهم می طلبد اقدامات موثرتری توسط مدیریت شهری در راستای کاهش این معضل اجتماعی در شهر سبزوار انجام بگیرد.

takkadi-gari02قاسم قاسمی با اشاره به اینکه حضور متکدیان در سطح شهر علاوه بر هم زدن چهره شهر، آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت، افزود: ساماندهی متکدیان از مهمترین اقداماتی است که اخیرا در دستور کار مدیران شهرداری قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: در سه روز گذشته ۲۷ متکدی از سطح شهر جمع آوری شدند که از این تعداد ۱۷ نفر مرد، ۹ نفر زن و یک کودک بوده اند.

قاسمی با اظهار اینکه ساماندهی و جمع آوری متکدیان از سطح شهر توسط ۲ اکیپ ویژه گشت زنی از شهرداری در حال اجراست، گفت: این اکیپ های سه نفره از ساعت ۷ صبح الی ۲۳ شب این مهم را در دستور کار دارند.

مدیر اجرائیات شهرداری سبزوار خاطرنشان کرد: متکدیان پس از جمع آوری؛ به موسسه حمایت از مستمندان اسرار سبزوار جهت ساماندهی تحویل داده می شوند تا این موسسه در مرحله نخست از آنها تعهد و در صورت تکرار این پدیده مضموم، متکدی را برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی نماید.

قاسمی با بیان اینکه طبق بند ۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها جلوگیری از پدیده مضموم تگدی گری بر عهده شهرداری و نگهداری ان برعهده متولیان دیگر است، ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد شهری آباد و بدون متکدی باشیم.

وی گفت: شهروندان سبزواری می توانند در صورت مشاهده متکدی در سطح شهر با شماره تلفن های ۴۴۲۲۱۹۶۵ اتاق بی سیم شهرداری و ۴۴۲۳۳۷۳۴ موسسه حمایت از مستمندان سبزوار تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.