کد خبر : 9147
دیدگاه‌ها برای داورزن با جاذبه های تاریخی فراوان در انتظار مسافران و گردشگران است بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1394 - 19:14
-

داورزن با جاذبه های تاریخی فراوان در انتظار مسافران و گردشگران است

سبزواریان: فرماندار داورزن گفت: این شهرستان در غرب استان خراسان رضوی با داشتن آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوان محل مناسبی برای بازدید مسافران و گردشگران است. رضا فلاحی در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از بناهای تاریخی و گردشگری این شهرستان برای مردم و مسافران شناخته شده نیست. وی با اشاره به

davarzan-tarikhi01سبزواریان: فرماندار داورزن گفت: این شهرستان در غرب استان خراسان رضوی با داشتن آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوان محل مناسبی برای بازدید مسافران و گردشگران است.

رضا فلاحی در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از بناهای تاریخی و گردشگری این شهرستان برای مردم و مسافران شناخته شده نیست.

وی با اشاره به عبور سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر و زائر از مسیر این شهرستان گفت: باید با معرفی قابلیت های فرهنگی و جاذبه های گردشگری منطقه زمینه توقف مسافران و زائران را در این شهرستان مهیا کنیم.

وی آسیاب های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان ها، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین را بخشی از آثار تاریخی و دیدنی این شهرستان ذکر کرد.

فرماندار داورزن مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر جنوب داورزن را هم بخشی از جاذبه های طبیعی و جذاب این شهرستان برشمرد.

وی با اشاره به ده ها اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده در داورزن افزود: شهر داورزن و تعدادی از روستاهای قدیمی این شهرستان در کنار جاده باستانی ابریشم و در حاشیه جاده اصلی تهران – مشهد قرار دارد.

وی اظهار کرد: روستای قدیمی مزینان زادگاه دکتر علی شریعتی در پنج کیلومتری شهر داورزن و در حاشیه کویر قرار دارد که برای مسافران بسیار دیدنی است.

وی ادامه داد: کاروانسرای تاریخی مزینان نیز در ضلع جنوب غربی روستای مزینان و در حاشیه راه قدیم ابریشم یک اثر تاریخی جذاب است.

فرماندار داورزن گفت: روستای تاریخی باشتین که نام آن یادآور قیام سربداران است در جنوب روستای ریوند داورزن قرار دارد.

وی افزود: آتشکده آذربرزین مهر در ۳۵ کیلومتری شمال غربی سبزوار و در میان ارتفاعات شمالی روستای ریوند شهرستان داورزن بر فراز کوهی صخره ای واقع است که بسیار دیدنی است.

وی اظهار کرد: آذربرزین مهر یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده که اختصاص به طبقه کشاورزان داشته و اکنون چهار طاقی از آن باقی مانده است.

این آتشکده با شماره ۴۰۳۵ به ثبت آثار ملی کشور نیز رسیده است.

وی گفت: مناطق تاریخی بادغوس، تپه های سیزده به در، دهها مساجد تاریخی و اماکن مذهبی و جاذبه های طبیعی از دیگر مکانهای زیارتی و دیدنی شهرستان داورزن هستند.

فرماندار داورزن با بیان اینکه ۲۵ بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد افزود: این اماکن مذهبی نیز آماده میزبانی از مسافران و زائران می باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.