کد خبر : 7517
دیدگاه‌ها برای دولت صدای اصلاح طلبان شهرستان نشین را بشنود بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 28 فروردین 1394 - 23:24
-

دولت صدای اصلاح طلبان شهرستان نشین را بشنود

محمدعلی خالق نژاد، روزنامه نگار شهرستان در تکاب در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز نوشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که اصلاح طلبان در آن نقش آفرینی بی بدیلی داشتند همگان را باور بر این بود که دوران عسرت و غربت اصلاحات و اصلاح طلبی به سر آمده وزین پس با تدبیر

محمدعلی خالق نژاد، روزنامه نگار شهرستان در تکاب در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که اصلاح طلبان در آن نقش آفرینی بی بدیلی داشتند همگان را باور بر این بود که دوران عسرت و غربت اصلاحات و اصلاح طلبی به سر آمده وزین پس با تدبیر و درایت دکتر حسن روحانی اصلاح طلبان از کنج انزوای ۸ ساله خارج شده و به عنوان بخش عظیمی از جامعه صدایشان شنیده خواهد شد.

پیروزی حاصله در ۲۴ خرداد ۹۲ در برخی مواقع به نام اصلاح‌طلبان و به کام اصولگرایان رقم خورد. وزارت کشور به عنوان بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین وزارتخانه‌ی سیاست داخلی که می‌توان آن را شریان اصلی دولت نامید به اصولگرایان واگذار شد و انتخاب مدیران ارشد استان‌ها نیز با همان سمت و سو کلید خورد و آن طوری که باید با سیاست‌های اعلامی دولت تدبیر و امید همسو نیستند و به الطبع آنان هم مدیرانی برای شهرستان‌ها انتخاب کردند که برخی از آن‌ها با دولت همسو نیستند که وقایع رخ داده در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها صحت این ادعا را اثبات می‌کند. در نتیجه اصلی‌ترین یاران دولت که همان اصلاح طلبان و ستادیان تدبیر و امید بودند به بوته‌ی نسیان و فراموشی سپرده شدند و این امر در تعدادی از استان‌ها نمود بیشتری داشته است.

با انتصاب مدیریت ارشد استان‌ها همگان را انتظار بر این بود که این بار اصلاح طلبان قدر ببینند و بر صدر نشینند ولی وضعیت به گونه دیگری رقم خورد و وضعیت اصلاحات و اصلاح طلبی در برخی استان‌ها شاید بتوان گفت که از دولت‌های نهم و دهم اگر بدتر نباشد یقیناً بهتر نیست.

علی الخصوص در شهرهای کوچک و دورافتاده که عمده‌ی رأی دکتر روحانی از این مناطق بوده است و وضعیت به گونه‌ای پیش می‌رود که گویا در این مملکت هیچ اتفاقی رخ نداده است و به قول معروف: «نه خانی آمده و نه خانی رفته» و در بر همان پاشنه می‌چرخد. لیکن از فردای انتخابات ۹۲ در برخی استان‌ها سرمست از پیروزی حاصله تلاش‌های صورت پذیرفته از سوی اصلاح طلبان را نادیده گرفته و وجودشان را انکار کردند و علی‌رغم اینکه سران اصلاحات بارها اعلام داشته‌اند که به جز موفقیت دولت دکتر روحانی سهمی از دولت نمی‌خواهند اما در به کار گیری مدیریت‌ها به جرأت باید اذعان کرد که در استان‌ها و شهرستان‌های تابعه بسیار کمتر از حد انتظار انتصاب‌ها به اصلاح طلبان اختصاص یافته است و علاوه بر آن نیز در اندک انتصابات صورت گرفته نیز نیروهای عقبه‌ی اجتماعی دولت را به کلی نادیده گرفته‌اند، پس «تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل»؛ گویا صدای اصلاح طلبان شهرستان نشین از سوی دولت تدبیر و امید شنیده نمی‌شود.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که پس از گذشت بیش از ۲۰ ماه از استقرار دولت یازدهم در مرکز استان و شهرستان‌ها شاید بیش از نیمی از مدیران را هنوز مدیران دولت‌های نهم و دهم تشکیل می‌دهند و گوش شنوایی هم به اعتراضات وجود ندارد.

مدیران ارشد وزارت کشور و مسوولان متولی سیاست داخلی باید از این نکته غافل نشوند که امسال سال انتخابات سرنوشت ساز مجلس دهم و خبرگان رهبری است اگر چنانچه امروز صدای اصلاح طلبان شهرستان نشین و نیروهای عقبه‌ی اجتماعی دولت را نشوند یقین داشته باشند که در انتخابات اسفند ۹۴ سرنوشت به گونه‌ای دیگر و البته ناخوشایند رقم خواهد خورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.