کد خبر : 28212
دیدگاه‌ها برای رئیس شورای شهرستان نیشابور: کمیته انطباق در تهران، تغییر نام خیابان «عطار» به «سبزوار» را رد کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1399 - 20:39
-

رئیس شورای شهرستان نیشابور: کمیته انطباق در تهران، تغییر نام خیابان «عطار» به «سبزوار» را رد کرد

برخی خبرها حکایت از رد مصوبه تغییر نام خیابان عطار به سبزوار در شهر تهران دارد.

خیابان عطار نیشابوری در منطقه ۱۲ تهران، صبح توس

رسانه‌های محلی نیشابور به نقل از خراسان نوشته‌اند رئیس شورای اسلامی این شهرستان، خبر از رد مصوبه تغییر نام خیابان «عطار نیشابوری» در پایتخت به نام «سبزوار» توسط کمیته انطباق فرمانداری تهران داده است.

این تغییر نام که در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده بود، با انتقاد شماری از مسئولان محلی نیشابور و نماینده این شهرستان در مجلس همراه شده بود.

آن‌ها می‌گفتند این تغییر نام، به اختلافات محلی دامن می‌زند در حالی‌که می‌شده خیابان‌ دیگری را به‌جز خیابان عطار به نام شهر سبزوار تغییر داد.

در پی این انتقادها، محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران که سبزواری است، در مصاحبه‌ای گفت که انگیزه اعضای شورا از این تصویب این تغییر نام، اختلافات محلی نبوده و اگر این مصوبه، حساسیت‌برانگیز باشد (که ظاهراً همین‌گونه شد) می‌توان خیابان دیگری را به نام سبزوار نام‌گذاری کرد.

محمد سالاری گفته بود علت انتخاب خیابان عطار برای تغییر نام به سبزوار این بوده که اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفته‌اند خیابان‌های متعددی در شهرهای گوناگون کشور به نام عطار نام‌گذاری شده‌اند.

عضو سبزواری شورای شهر تهران در مصاحبه‌اش گفته بود پایتخت متعلق به مردم همه شهرهای کشور است و این یک سیاست کلی بوده که خیابان‌هایی را در این شهر به نام شهرهای مختلف کشور بزنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.