کد خبر : 7688
دیدگاه‌ها برای راه‌اندازی خانه هنرمندان در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اردیبهشت 1394 - 18:36
-

راه‌اندازی خانه هنرمندان در سبزوار

سبزواریان: شهردار سبزوار از راه‌اندازی خانه هنرمندان این شهرستان از اردیبهشت ماه امسال خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمدعلی طالبی در حاشیه برگزاری نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه خانه هنرمندان سبزوار در محل یکی از خانه‌های تاریخی شهرستان مستقر می‌شود، اظهار کرد: خانه تاریخی اسلامی

سبزواریان: شهردار سبزوار از راه‌اندازی خانه هنرمندان این شهرستان از اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمدعلی طالبی در حاشیه برگزاری نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه خانه هنرمندان سبزوار در محل یکی از خانه‌های تاریخی شهرستان مستقر می‌شود، اظهار کرد: خانه تاریخی اسلامی محل استقرار این مجموعه است که با توجه به آسیب دیدن بخشی از این خانه اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان برای مرمت آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه به صورت اجاره‌ای در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هدف شهرداری خرید خانه است که در مرحله بررسی قیمت‌گذاری توسط کارشناسان هستیم و پس از خریداری این مکان به صورت کامل در اختیار خانه هنرمندان قرار می‌گیرد.

شهردار سبزوار با اشاره به اینکه خانه هنرمندان سبزوار به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود، افزود: این مجموعه یکی از نهادهای وابسته به شهرداری و شورای اسلامی شهر سبزوار است و هیچ ارگانی نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های آن دخل و تصرفی داشته باشد.

طالبی با اشاره به اینکه خانه هنرمندان کشور علاقه جدی به ایجاد این فضا در سطح استان دارد، اضافه کرد: در حال حاضر این مجموعه در شهر مشهد، بیرجند و تربت‌حیدریه در راستای کمک به هنرمندان ایجاد شده که در سبزوار نیز شهرداری به عنوان حامی هنرمندان و برنامه‌ریز حوزه مدیریت شهری متولی احداث این خانه در شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه اساسنامه تشکیل خانه هنرمندان نیز آماده و برای تصویب به شورای شهر فرستاده شده است، ادامه داد: این مجموعه یک موسسه غیر انتفاعی زیر نظر شهرداری است، که باید از اساسنامه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده پیروی کند.

شهردار سبزوار با اشاره به اینکه رئیس خانه هنرمندان کشور قول‌های مساعدی را در زمینه همکاری برای ایجاد خانه هنرمندان در شهرستان به ما داده است، افزود: این کمک‌ها به صورت مالی، اقتصادی و تامین امکانات نبوده و در واقع آنها فقط کمک‌ معنوی و فنی به خانه هنرمندان شهرداری سبزوار می‌کنند و به همین دلیل تصمیم بر این شده که این مجموعه زیر نظر شهرداری ایجاد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.