دیدگاه‌ها برای روسیاهان و روسپیدان تاریخ بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 14:02
-

به مناسبت 28 مرداد:

روسیاهان و روسپیدان تاریخ

مصدق در آن زمان نه تنها محبوب مردم ایران بلکه رهبر معنوی کشورهای جهان سوم و به‌ویژه کشورهای جهان اسلام بود …

امروز بیست و هشتم مرداد ماه، سالگرد یکی از غم‌انگیزترین رخدادهای دوران معاصر، یعنی کودتا بر علیه دولت مردمی و محبوب مصدق در سال ۱۳۳۲ است.

مصدق که توانسته بود با درایت و سماجت مبارزات ملی شدن صنعت نفت را به سرانجام برساند، موجب جریحه‌دار شدن غرور انگلیسی‌ها شده بود و آنان که در آن زمان قدرت بلامنازع جهان بودند نمی‌توانستند بپذیرند که در یک کشور جهان سومی اقتدار و حیثیتشان به چالش کشیده شده است.

در کنار توطئهٔ سرویس‌های جاسوسی انگلستان و آمریکا، یکی از مهم‌ترین دلایل سقوط دولت مصدق، خیانت افراد سست‌عنصری است که هر چند در ابتدای نهضت در کنار او بودند ولی آن زمان که منافع گروهی و فردی آنها و نیز خرده‌فرمایشات آقازاده‌هایشان تأمین نشد، جزء مخالفان قرار گرفتند و بعضی مستقیم و عده‌ای دیگر به‌صورت غیر مستقیم در کودتا نقش‌آفرین بودند.

مصدق در آن زمان نه تنها محبوب مردم ایران بلکه رهبر معنوی کشورهای جهان سوم و به‌ویژه کشورهای جهان اسلام بود، به‌طوریکه وقتی در آبان ۱۳۳۰ در مسیر برگشت از آمریکا در مصر توقف کرد، مورد استقبال بیش از دو میلیون نفر از مردم مصر قرار گرفت! گفته می‌شود محبوبیت وی یکی از دلایل حسادت بعضی از مخالفانش بوده است.

نکته پایانی: چند سال پیش مجله «نسیم بیداری» ویژه‌نامه‌ای را برای پاسداشت قیام جنگل منتشر کرد و در آن گزارشی منتشر شده بود که گزارشگر به سراغ بازماندگان سران قیام جنگل رفته بود که تعدادی از آنها به میرزا خیانت کرده بودند؛ نکته جالب گزارش آنجا بود که نوادگان آن‌ها به توجیه عملکرد اجداد خود و انتقاد از میرزا می‌پرداختند!

متأسفانه سال‌هاست که فرزندان و اعضای خانواده‌های نقش‌آفرینان نهضت ملی شدن صنعت نفت که به مرور راه خود را از مصدق جدا کردند و در ۲۸ مرداد در کنار محمدرضا شاه پهلوی بر علیه مصدق فعالیت کردند، دقیقاً همین نقش را ایفاء می‌کنند و با هدف توجیه عملکرد اجداد خود، مدام در حال ایجاد شبهه و نشر کینه بر علیه دکتر مصدق هستند. هر چند این تلاش‌ها که توسط رسانه‌های رسمی هم مورد حمایت قرار می‌گیرند توانسته است در بعضی مواقع مؤثر واقع شود ولی در نهایت تاریخ نشان داده آن‌ها که به مردم و کشورشان خیانت کرده‌اند روسیاهان تاریخ‌اند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.