کد خبر : 11927
دیدگاه‌ها برای ساخت و نصب تندیس “سلام” در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394 - 11:29
-

ساخت و نصب تندیس “سلام” در سبزوار

سبزواریان: مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار از ساخت و نصب تندیس “سلام“ در سبزوار خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان افزود: ابراز ارادت به ائمه و بیان سلام و اعلام خضوع و خشوع به امام رضا(ع) نشانی از فرهنگ شیعی- رضوی است که زنده نگه داشتن و انتقال آن به

سبزواریان: مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار از ساخت و نصب تندیس “سلام“ در سبزوار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان افزود: ابراز ارادت به ائمه و بیان سلام و اعلام خضوع و خشوع به امام رضا(ع) نشانی از فرهنگ شیعی- رضوی است که زنده نگه داشتن و انتقال آن به عنوان نسل آینده به عنوان یک سنت حسنه ، رسالتی فرهنگی و ضرورتی دینی است.

وی اظهار داشت: این تندیس متشکل از ۵ پیکره (۲ زن، دو مرد و یک کودک) است که در ابعاد یک و نیم در ۳ متر توسط هنرمند سبزواری استاد حسین ماستیانی از جنس فایبرگلاس در حال ساخت می باشد.

اختریان گفت: این تندیس تا پایان سال جاری در ورودی سبزوار به مشهد نصب می شود.

سرپرست واحد معماری شهرداری سبزوار هم در این رابطه گفت: پس از ساخت تندیس سلام توسط هنرمند سبزواری استاد حسین ماستیانی شهرداری سبزوار با طراحی و پایه این المان آمده نصب آن در محور بارگاه امام هشتم می شود.

محمد ایمان پناه با اظهار اینکه در طراحی این پایه تلاش شده تا هماهنگی بین اثر و محل نصب ایجاد شود، اظهار داشت: تعالی و صعود ، گشایش و روشنایی مفاهیمی هستند که در طرح پایه المان با بیانی معمارگونه استفاده شده است.

او اضافه کرد: بهره گیری از مصالح و معماری بومی به نوعی معرف جایگاه مکانی پروژه هستند و فضاسازی محوطه مرتبط با اثر در راستای تعریف و تاکید بر آن می باشد.

ایمان پناه گفت: با رایزنی های انجام شده امید است مراحل اجرایی طرح تا قبل از سال انجام و تندیس ها هرچه سریعتر نصب شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.