کد خبر : 9483
دیدگاه‌ها برای سیل بند شمال غرب و قنوات سبزوار نیازمند تامین و تملک زمین است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مرداد 1394 - 17:41
-

سیل بند شمال غرب و قنوات سبزوار نیازمند تامین و تملک زمین است

سبزواریان: معاون فنی و شهرسازی شهرداری سبزوار گفت: اجرای طرح های سیل بند شمال غرب و قنوات سبزوار نیازمند همراهی و مساعدت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی برای تامین و تملک زمین است. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، جعفر صائمی نسب با اشاره به کویری بودن و اقیلم آب و هوای

qanat-sabzevar01سبزواریان: معاون فنی و شهرسازی شهرداری سبزوار گفت: اجرای طرح های سیل بند شمال غرب و قنوات سبزوار نیازمند همراهی و مساعدت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی برای تامین و تملک زمین است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، جعفر صائمی نسب با اشاره به کویری بودن و اقیلم آب و هوای خشک سبزوار، گفت: قنوات این میراث گرانبهای گذشتگان سال های سال در رگ های حیاتی و شریان های زندگی بخش کالبد شهر کویری سبزوار را جان بخشیده و مراتع و اراضی محدوده محیطی در شهر شمال و جنوب را سیراب نموده اند.

وی اظهار کرد: سالیان متمادی به دلیل حرکت ۱۳ رشته قنات اصلی در مسیر شمال به جنوب شهر و برخورداری از شیب ثقلی مناسب به عنوان مجاری هدایت فاضلاب سنتی خانگی نیز مورد بهره برداری واقع می شده اند، اما دریغ که طی سالیان اخیر با فوت برخی از مالکین شخصی قنات لایروبی آنها مغفول و علاوه بر افت شدید حیاتی آن هویت قنوات نیز از بین رفته است.

صائمی نسب با اظهار اینکه دبی غنی آب حدود ۹۰۰ متر در ثانیه می باشد و فرصت های عظیم علیرغم خشکسالی مراتع منطقه، به تهدیدی جدی تبدیل شده است، تاکید کرد: متاسفانه فرو نشست برخی قنوات در سال های گذشته جان شهروندی از سبزوار را گرفت و این قنوات مخرب معابر و مستحدثات شهری در مسیر خود شدند.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری سبزوار گفت: چند ماهی است که برای رفع مشکلات احتمالی و ساماندهی قنوات سبزوار مطالعات آن توسط مشاور ذی صلاح در حال تکمیل و انجام است که این مطالعات با بافت های ناکارآمد و بافت های تاریخی مداخلاتی را ایجاد نموده و برای رفع این مهم نیازمند همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی ادامه داد: برخی مطالعات سیل بند شمال غرب سبزوار نیز انجام شده، مطالعات به سکونتگاه های غرب و شرق برخورد نموده، سکونتگاه ها حدود ۳ و نیم کیلومتر در پهنای ۲۰ متر است که باید اراضی تملک شود و اگر مساعدت راه و شهرسازی نباشد این مهم نیز به تعویق می افتد.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری سبزوار ابراز امیدواری کرد با همراهی و مساعدت هرچه سریعتر راه و شهرسازی استان این دو طرح بزرگ شهری هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.