کد خبر : 6777
دیدگاه‌ها برای شهرداری سبزوار به استقبال بهار رفت بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1393 - 23:52
-

شهرداری سبزوار به استقبال بهار رفت

سبزواریان: یکی از سنت های حسنه مردم ایران اسلامی خانه تکانی پایان سال است که هر ساله با اتکا به فرهنگ ملی و دینی اقدام به نظافت محیط داخلی منزل و محیط کار خود نموده و این عمل در روزهای پایانی سال به شهر، رنگ و بوی دیگری می بخشد و همگی به تکاپو می

esteqbal-az-bahar-01-03سبزواریان: یکی از سنت های حسنه مردم ایران اسلامی خانه تکانی پایان سال است که هر ساله با اتکا به فرهنگ ملی و دینی اقدام به نظافت محیط داخلی منزل و محیط کار خود نموده و این عمل در روزهای پایانی سال به شهر، رنگ و بوی دیگری می بخشد و همگی به تکاپو می افتند تا همزمان با احیای مجدد طبیعت حال و هوای تازه ای به محل کار خود و زندگی خود بدهند.

شهرداری نیز به عنوان متولی نگهداری شهر همواره با شهروندان طرحی را که استقبال از بهار نام گرفته است به مورد اجرا می گذارد تا همزمان با نظافت داخلی اماکن مسکونی و تجاری ، شهر نیز به نوعی تمیز و اراسته گردد تا ضمن ایجاد بستری مناسب برای شهروندان با ورود هر یک از مسافرین نوروزی به شهر و مشاهده نما و منظر شهر حلول سال نو احساس شود.

از آنجا که مدت اجرای طرح مذکور دو ماه بوده، از نیمه بهمن ماه با افزایش ظرفیت خدمات شهری و تا پانزدهم فرودین ماه سال جدید با اجرای وظایف در سایر بخش های خدمات شهری، فنی و عمرانی، حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی ذی ربط ادامه پیدا می کند. امید است شهرداری سبزوار با اجرای طرح استقبال از بهار خدمتی مطلوب و در شان شهروندان و مسافران نوروزی ارائه نماید.

رئیس ستاد استقبال از بهار شهرداری سبزوار گفت: شهرداری سبزوار با تشکیل ستاد ویژه استقبال از بهار و برنامه های متنوع برای رفاه حال زائران و مسافران نوروزی به استقبال نوروز ۹۴ رفت.

سید علی کوشکی افزود: ستاد استقبال از بهار شهرداری ۷ جلسه داخلی با ۱۴۴ نفر ساعت جلسه کارشناسی با حضور دکتر طالبی شهردار سبزوار، روسای کمیسیون های مختلف شورا و تیم شهرداری برگزار کرد.

وی با بیان اینکه از ۸۹ طرح پیشنهادی ۷۴ طرح برای اجرا در نوروز ۹۴ به تصویب اعضای ستاد استقبال از بهار رسید، ادامه داد: از این تعداد ۲۳ المان نوروزی، ۲۷ برنامه فرهنگی و گردشگری و مابقی در قالب برنامه های اجرایی به منحصو ظهور خواهد نشست.

معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار با بیان اینکه در این ستاد، زیباسازی و آماده سازی شهر به منظور استقبال از مسافران نوروزی در دستور کار این شهرداری قرار گرفته است، گفت: این ستاد به منظور برنامه ریزی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان و مسافران در ایام تعطیلات نوروزی از بهمن ماه امسال در شهرداری تشکیل شد.

سید علی کوشکی اظهار داشت: شهرداری سبزوار برای ایام نوروز ۹۴ برنامه های متنوع و مختلف را در نظر گرفته است که در قالب طرح ویژه استقبال از بهار ۹۴ آن را انجام خواهد داد.

کوشکی تصریح کرد: این شهرداری از چندی پیش با استفاده از تمام امکانات به آماده سازی معابر، خیابان ها، پارک ها و فضای سبز، ورودی های شهر، اماکن تاریخی و گردشگری و میادین با گلکاری خیابان ها و بولوارها، اصلاح ، ترمیم جداول ، بلوارها ، آیلندها و پیاده روها و نورپردازی معابر اصلی اقدام کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار گفت: بر اساس مصوبات ستاد استقبال از بهار شهرداری ادارات و سازمان های تابعه تا ۲۷ اسفند ماه موظف به انجام اقدامات محوله خواهند بود.

کوشکی در ادامه با بیان اینکه سبزوار یکی از ۱۰ شهر پاک کشور است، افزود: در این راستا با توجه به فرا سیدن ایام سال نو و ضرورت زیباسازی شهر، سازمان پسماند شهرداری در ۱۰ روز پایانی و ۵ روز ابتدایی سال اینده به نظافت شهر خواهد پرداخت و شهر را برای مسافران و زائران مهیا خواهد کرد.

وی با اظهار اینکه تنظیف کمپ زائر و پارک های شهر بازی، ارم و نشاط در طول ایام تعطیلات نوروز یکی دیگر از اقدامات سازمان پسماند خواهد بود، گفت: اجرای طرح جمع آوری لوازم مستعمل شهروندان، تنظیف محورهای ورودی شهر و نظافت کلیه معابر شهر، تعویض نیروهای خدماتی از ۲۸ اسفند، امحا و پاک سازی نازیبایی های شهر، پاک سازی جمادی شهر با مشارکت شهروندان و تسطیح نخاله های بنایی از وردی های شهر و حاشیه کمربندی از دیگر اقداماتی است که این سازمان انجام خواهد داد.
معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار افزود: طبق روال سال‌های گذشته با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی، شاهد افزایش مراجعه به مرکز معاینه ی فنی خودرو هستیم که به این منظور ساعات کار مرکز معاینه ی فنی خودرو بیهقی سبزوار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده از اول تا بیست و نهم اسفند ماه، ساعات کاری مرکز معاینه فنی خودرو از ۷ و نیم صبح تا ساعت ۳۰ :۱۹ بعد از ظهر افزایش یافته است، گفت: همچنین این مرکز در ایام نوروز در روزهای سوم و چهارم فروردین ماه سال ۹۴ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ فعالیت خواهد نمود.

وی تحویل المان های اسقاطی به سازمان های میادین، پارک ها و آرامستان ها و آماده سازی ماشین آلات سنگین سازمان به منظور کمک به مدیریت بحران جهت مقابله با هر گونه حوادث قهری و مترقبه در ایام نوروز، همکاری با سازمان پسماند را از اقدامات سازمان خدمات موتوری این شهرداری بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه در آستانه تحویل سال و همچنین نخستین روز از سال جدید شهروندان برای زیارت اهل قبور به مصلاهای سبزوار خواهند رفت، گفت: سازمان ارامستان های شهرداری با هماهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران مراسم تحویل سال نو را برگزار و سفره هفت سین در مزار شهدا و ارامستان پهن خواهند کرد.

کوشکی با بیان این مطلب که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یکی دیگر از سازمان هایی خواهد بود که فعالیت خود را از چهارشنبه اخر سال و چهارشنبه سوری به صورت ویژه آغاز خواهد کرد به کشیک های نوروزی در ایستگاه های شهر اشاره کرد.

وی از افزایش ساعات کار اتوبوس ها در ۱۰ روز پایانی سال هم خبر داد و گفت: سازمان اتوبوسرانی تمام قد در اختیار شهروندان در روزهای پایانی خواهد بود و علاوه بر روزهای پایانی در ۱۳ روز نوروز نیز به شهروندان ارائه خدمات و سرویس دهی خواهد کرد.

وی افزود: بهسازی و رنگ آمیزی ایستگاه های اتوبوس ، برگزاری تورهای سبزوار گردی از کمپ های اسکان مسافر با همکاری اداره فرهنگی هنری ، زیباسازی بدنه اتوبوس ها به مناسبت نوروز را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان بیان کرد.

کوشکی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز، بازار بزرگ نوروزی در سبزوار گشایش می یابد، گفت: این بازار توسط سازمان میادین میوه و تره بار و فراورده های کشاورزی سبزوار با مشارکت بخش خصوصی از پانزدهم تا ۲۸ اسفندماه در محل بلوار ازادگان (یکشنبه بازار فعلی) دایر می باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار تصریح کرد: در این بازار پوشاک، کفش، شیرینی و آجیل، فرآورده های پروتئینی و لبنی، مواد شوینده و سایر اقلام مورد نیاز مردم نسبت به بازار با درصد کمتری عرضه شد.

وی آماده سازی پایانه مسافربری ، میدان میوه تره و بار و پارکینگ های خودروهای سنگین، جمع آوری کلیه داربست های روز بازار میوه و انتقال فروشندگان آنها به مکان های احداث شده جدید، تسطیح نخاله های جمعه بازار، نصب المان های نوروزی در میدان مسافربری، رسیدگی به وضعیت روشنایی پایانه مسافربری خصوصا بلوار ورودی ترمینال و لکه گیری و اسفالت حفاری پایانه مسافربری را از اقدامات سازمان میادین برشمرد.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگی هنری شهرداری نقش بسزایی در پرکردن اوقات فراغت برای مسافران و گردشگران دارد، گفت: این اداره راه اندازی رادیو پارک در ایام تعطیلات نوروز در میدان شهید بهشتی، راه اندازی و اجرای کارناوال استقبال از بهار، تهیه کتاب معرفی سبزوار با اعلام نقشه راهنمای شهر سبزوار، اماکن تاریخی، مذهبی و گردشگری و بسته های فرهنگی ، اجرای مسابقات محلات در پارک های محلات ، تعزیه خوانی در ایام فاطمیه در ۲ پارک، تهیه راهنمای مسیر، انتشار نشریه ساسویه اباد ویژه نوروز را از اقدامات اداره فرهنگی برشمرد.

وی همچنین از ممنوعیت حفاری ها از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه در سطح شهر سبزوار خبر داد و دلیل اتخاذ این تصمیم را نزدیک شدن ایام پایانی سال و افزایش حجم ترافیک و همچنین تردد در معابر شهری سبزواری و تسهیل رفت و آمد میهمانان نوروزی عنوان کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار گفت: اداره عمران شهرداری برای استقبال از بهار ۹۴ موظف به لکه گیری و مرمت آسفالت در محورهای ورودی شهر و خیابان های اصلی، ترمیم و لکه گیری معابر و جدوال با ۴ اکیپ ،جمع آوری مصالح بنایی پروژه های شهرداری و تحویل پارک نشاط، بهشت ،شهدای گمنام و فاز ۴ ارمغان به این مهم اقدام خواهد کرد.

کوشکی از نورپردازی میادین و آیلندهای سطح شهر تا پایان اسفند ماه امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: سبزوار با نور و گل به استقبال بهار می‌رود.

معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار جانمایی باکس‌های گل در سطح شهر، زیباسازی میدان‌های قدیمی شهر، اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب طرح نشاط اجتماعی در پارک‌های شهر، سیاه پوش نمودن میادین و آیلندها به مناسبت دهه دوم فاطمیه (س) و برگزاری مسابقات ورزشی در ایام نوروز در محله‌ها و پارک‌های مختلف سطح شهر سبزوار را از دیگر برنامه های سازمان پارک ها در ایام نوروز یاد کرد.

وی مناسب سازی و رفع عیب از جایگاه های سی ان جی، خط کشی ترافیکی محورهای اصلی وروردی شهر و خیابان ها با همکاری پلیس راهور ، جمع آوری تابلوها، پلاکاردها، داربست های غیرمجاز از سطح شهر با هماهنگی مقام قضایی، نظارت ویژه کشیک های کنترل و نظارت در ساخت و سازها ،جلوگیری از سد معبر در خیابان های مرکزی شهر در ۱۰ روز پایانی سال ،فعالیت کشتارگاه و توزیع گوشت مصرفی شهروندان در ایام تعطیلات نوروز ،جلوگیری از متکدیان سطح شهر و ورودی های میدان سربداران، جایگاه های عرضه سوخت بنزین و سی ان جی، بهسازی میادین، معابر، انهار و خیابان ها تا ۲۰ اسفند و تزیین و شستشو و رنگ آمیزی و نورپردازی سطح شهر تا ۲۷ اسفند از اهم اقداماتی است که دیگر سازمان ها و ادارات تابعه شهرداری باید انجام دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.