کد خبر : 1666
دیدگاه‌ها برای طرح ها و برنامه های اجرایی حوزه ی انجمن اولیا و مربیان استان بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1393 - 21:10
-

طرح ها و برنامه های اجرایی حوزه ی انجمن اولیا و مربیان استان

به گزارش روابط عمومی معاونت مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش سبزوار، جلسه ی کارشناسان انجمن اولیاء و مربیان و حراست قطب شهید فرومندی در محل سالن کنفرانس آموزش و پرورش سبزوار برگزار شد. معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در این جلسه گفت: امروزه تعلیم و تربیتی موفق است که بتواند

razavi-edu01به گزارش روابط عمومی معاونت مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش سبزوار، جلسه ی کارشناسان انجمن اولیاء و مربیان و حراست قطب شهید فرومندی در محل سالن کنفرانس آموزش و پرورش سبزوار برگزار شد.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در این جلسه گفت: امروزه تعلیم و تربیتی موفق است که بتواند بخش های مختلف درون سازمانی و برون سازمانی را با خود همراه داشته باشد.
دکتر مرتضی بینش افزود: از حدود چهل سال پیش در فرآیند مشارکت جدی والدین در امر تعلیم و تربیت، تحول عظیمی به وجود آمده است.
وی گفت: یکی از این تحولات، نهضت ایجاد مدارس بدون دیوار است که موجب شد فاصله ی خانه و مدرسه به طور جدی کاهش یابد و والدین به مدارس فرزندان خود نزدیک تر شوند.
وی خاطر نشان کرد: منظور از مدارس بدون دیوار تنها حذف ظاهری دیوار مدارس نیست بلکه حذف دیوارهایی است که مانع ارتباط صحیح بین والدین و مربیان می شود که در این مقوله باید نگرش های نوینی را ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش زمانی موفق می شود که بتواند قاطبه ی والدین را همراه خود داشته باشد و امروزه تعلیم و تربیت به عنوان زیستن در کنار خانواده مطرح می شود که بدون شناخت از ویژگی های دانش آموز، مدرسه در این فرایند زیستن موفق نخواهد شد.
وی انواع نقش هایی که والدین می توانند در فرآیند تربیتی مدارس مشارکت کنند را این گونه عنوان کرد:

  • والدین به مثابه ارباب رجوع
  • والدین به عنوان پدید آورندگان امور آموزشی
  • والدین، مصرف کنندگان برنامه های فرهنگی مدارس
  • والدین تحت عنوان اداره کنندگان امور مدرسه

دکتر مرتضی بینش ابراز امیدواری کرد: مشارکت والدین در مدرسه با تغییر نگرش مدیران و تعامل مناسب با اولیا بیش از پیش محقق شود تا این امر سبب کاهش هزینه های مختلف مالی، روانی، آموزشی و پرورشی شود.

مدیر گروه انجمن اولیا و مربیان خراسان رضوی نیز در ادامه به ارائه ی برخی از طرح ها و برنامه های اجرایی حوزه ی انجمن اولیا و مربیان در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ پرداخت.
خانم دکتر ارمغان اهداف اصلی تأکید بر مشارکت اولیا در برنامه های انجمن اولیا و مربیان را رسیدن به تعریف مدرسه ی متعال از نگاه اولیای دانش آموزان، نزدیک شدن به اهداف سند تحول آموزش و پرورش، تصحیح شیوه های مکانیزم انتخابات جاری در انجمن های اولیا و مربیان و کارآمدی بیش تر و تأثیر گذاری فعالیت های انجمن اولیا و مربیان مدارس برشمرد.
وی گفت: نگاه مشارکت جو، رهبری مشارکت جو در مدرسه، آگاه سازی، همسویی افکار اولیا و مربیان، توسعه و مشارکت ذی نفوذان و توسعه و مشارکت ذی نفعان از جمله ی مواردی است که در مدرسه به دنبال تحقق آن هستیم.
وی افزود: برای توسعه، تقویت و راهبری انجمن اولیا و مربیان مدارس مدارس برنامه ریزی شده است که این مهم از طریق؛ ‌برگزاری جشنواره ی تجارب و نوآوری انجمن های مدارس، ارزیابی عملکرد انجمن، بزرگداشت هفته ی پیوند اولیا و مربیان، تشکیل و توسعه ی شورای انجمن اولیا و مربیان مدارس مناطق و استان، ساماندهی کارگروه های تخصصی اولیا، مهندسی کیفیت بخشی به انتخابات انجمن اولیای مدارس و پی گیری جهت آموزش مدیران با همکاری معاونت نیروی انسانی و پژوهش محقق می شود.
وی تدوین محتوای لازم برای دوره های مختلف آموزش خانواده، برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص برگزاری دوره های دانش افزایی مدرسان آموزش خانواده با همکاری دیگر نهادها، تشکیل انجمن علمی – تخصصی مدرسین آموزش خانواده در سطوح منطقه ای و استانی، ساماندهی و جذب مربیان آموزش خانواده، کمک به برگزاری دوره های آموزش خانواده و برگزاری الگوهای برتر تدریس مدرسین آموزش خانواده را از جمله ی برنامه های آموزش خانواده برشمرد.
وی تلاش در جهت تجمیع مراکز مشاوره ی خانواده و مراکز مشاوره ی دانش آموزی، حمایت، نظارت و ارزشیابی عملکرد مراکز راهنمایی و مشاوره ی خانواده، پشتیبانی مالی مراکز راهنمایی و مشاوره ی خانواده، تشکیل کمیته ی مستمر مشاوره ی خانواده در استان و برگزاری دوره های آموزشی جهت ارتقای علمی مشاورین خانواده را از جمله ی برنامه های توسعه ی کیفی مراکز راهنمایی و مشاوره ی خانواده برشمرد.
خانم دکتر ارمغان، تدوین محتوای لازم برای دوره های مختلف آموزش خانواده، به روزرسانی بانک اطلاعات، تشکیل اتاق فکر مدارس، ارتقای مهارت ها و توانمندی های مدیران در برقراری تعامل فراگیر و هدفمند و صمیمانه با اولیا جهت بهره مندی همه جانبه از ظرفیت های خانواده ها، تشکیل کتابخانه ی ویژه ی اولیا در مدارس، اجرای دقیق انتخابات اعضای انجمن اولیا و مربیان، تشکیل کارگروه های تخصصی اولیا و مربیان، اجرای جشنواره ی انتقال تجارب و نوآوری های برتر اولیا، ایجاد صندوق ارتباط با اولیا و ارتباطات مجازی با اولیا و بحث رفت و آمد دانش آموزان را از جمله ی سیاست های اجرایی انجمن اولیا و مربیان استان عنوان کرد.
بنا بر این گزارش؛ کارشناس مسؤول انجمن اولیا و مربیان سبزوار و کارشناسان حراست و انجمن اولیا و مربیان شهرستان های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، ششتمد و داورزن نیز به ارائه ی نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.