کد خبر : 3049
دیدگاه‌ها برای برای کاهش تمرکز در استان هرگونه همکاری صورت خواهد گرفت بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1393 - 11:19
-

برای کاهش تمرکز در استان هرگونه همکاری صورت خواهد گرفت

سبزواریان.کام: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع رؤسای ادارات آموزش و پرورش قطب شهید فرومندی گفت: برای کاهش تمرکز در استان هرگونه همکاری صورت خواهد گرفت. به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سبزوار؛ دکتر سید جواد حسینی با بیان این مطلب افزود: کاهش اعتبارات که بازخورد سیاست های قبلی است، نباید تأثیری

razavi-edu02سبزواریان.کام: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع رؤسای ادارات آموزش و پرورش قطب شهید فرومندی گفت: برای کاهش تمرکز در استان هرگونه همکاری صورت خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سبزوار؛ دکتر سید جواد حسینی با بیان این مطلب افزود: کاهش اعتبارات که بازخورد سیاست های قبلی است، نباید تأثیری بر آموزش داشته باشد.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته بیش از ۲۰درصد اعتبارات کشور به آموزش و پرورش تعلق می گیرد، حال آن که این اعتبار در ایران به پانزده و نیم درصد می رسد.

وی با اشاره به سختی های موجود در ساماندهی نیروی انسانی گفت: مدیران باید با مداخله ی مؤثر، سیاست های دولت را دنبال نمایند.

این مسؤول، وجود ۵۵هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش را یادآور شد و در عین حال گفت۵۵هزار نیاز به معلم در کشور مشکلی است که در حال رفع آن هستیم.

وی با اشاره به معرفی شدن آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان استان نمونه ی کشور در اجرای پروژه ی مهر گفت: اقدامات مناسب ادارات تابعه باعث شد تا این پروژه به بهترین وجه اجرا شود.

سید جواد حسینی با اشاره به کسب رتبه ی اول آموزش و پرورش استان در ۲۸محور آموزشی، پرورشی و پژوهشی گفت: ۲۱۲دانش آموز در مسایل مختلف آموزشی مقام های بین المللی، کشوری و استانی را کسب کرده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح صد دبیرخانه، صد مدرسه گفت: در این طرح؛ هر مدرسه به عنوان دبیرخانه ی یکی از ادارات و نهادها معرفی شده و همکاری و حذف دیوار مدارس در دستور کار ادارات قرار خواهد گرفت.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز با اشاره به بحث ارتقای آموزشی گفت: متأسفانه کیفیت بخش آموزشی تحت الشعاع برخی مسایل قرار گرفته است.

دکتر مرتضی بینش اجرای تمرکز زدایی را که از سیاست های وزارتی محسوب می شود را خاطرنشان شد و گفت: علیرغم تعیین تکلیف نیروها و انتقال آنان، هنوز این موضوع ادامه دارد.

وی همچنین تعیین تکلیف نیروهای مازاد را خاطرنشان کرد و گفت: حضور معلمان دوره متوسطه در دوره ی ابتدایی همراه با سیاست های تشویقی؛ اعتراض معلمان ابتدایی را به همراه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: معلمان با امتیاز بالا در کلاس ها حضور پیدا می کنند حال آن که معلمان با سابقه ی کم و به رغم جوانی به صورت مازاد بوده و در مدارس بی کار هستند.

وی همچنین حضور مدیران در کلاس را یادآور شد و گفت: حضور مدیران در کلاس ها علاوه بر آن که کیفیت آموزشی را پایین می آورد، باعث بروز مشکلاتی از جمله؛ نارضایتی والدین خواهد شد.

رئیس اداره ی آموزش و پرورش ششتمد نیز فقدان سیاست های تشویقی برای حضور همکاران در مناطق محروم را خاطر نشان کرد و گفت: در سال های گذشته بنا بر این بود که معلمان برای افزایش حقوق در مناطق محروم حضور پیدا می کردند.

مهندس زیبایی ادامه داد: در حال حاضر عدم تغییرات محسوس در وضعیت حقوقی همکاران باعث شده تا رغبتی برای حضور در مناطق محروم ایجاد نشود.

رئیس اداره ی آموزش و پرورش داورزن نیز در سخنانی حذف نیروهای ناکارآمد را خاطر نشان کرد و گفت: باید با تدابیر خاص، نیروهای ناکارآمدی که علاوه بر پر شدن ساعات کار موظفی مناطق، هیچ اثر دیگری ندارد، حذف شود.

ابراهیم رامشینی ادامه داد: نرم دانش آموزان در مناطق محروم و کم جمعیت نیز عامل دیگری است که باعث شده تا مشکلات و کمبود نیرو در مناطق محروم محسوس باشد.

رئیس اداره ی آموزش و پرورش خوشاب نیز کمبود فضای آموزشی در این شهرستان را یادآور شد و گفت: این امر باید مورد توجه استان قرار گیرد.

مسؤول نمایندگی روداب نیز در سخنانی گفت: با قول مساعد اداره ی کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، قرار بود که آموزش و پرورش روداب مستقل گردد، حال آن که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

علی طالبی ادامه داد: گستردگی بخش روداب به لحاظ جغرافیایی و پراکندگی روستاها باعث شده تا مشکلات آموزشی آن افزایش یابد.

معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: اردوگاه شهید مطهری این مدیریت؛ قابلیت های یک اردوگاه استانی را دارد.

علی مهر آرا افزود: باید با اختصاص نیروهای لازم خدماتی، اردوگاه را احیا کنیم چرا که باعث رونق بخش پرورشی دیگر مناطق آموزشی نیز خواهد شد.

معاون ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز سیاست های انقباظی وزارت را باعث بروز برخی مشکلات در آموزش عنوان کرد و گفت: باید ارتقای ساماندهی و مدیریت آموزشی را در دراز مدت دنبال کرد.

عبداله حکم آبادی افزایش نرم دانش آموزی در کلاس ها را باعث ایجاد برخی ناهنجاری ها دانست و گفت: باید با نگاهی دیگر به این موضوع توجه کرد.

در ادامه ی این مراسم؛ کارشناسان قطب شهید فرومندی نکاتی را در زمینه ی تحصیل اجباری مدارس شبانه روزی در روز ۵شنبه، زنگ مدارس در مقاطع راهنمایی و متوسطه، حذف نیروهای ناکارآمد، کسری حقوق نیروهای مازاد نسبت به دیگر نیروها، اختصاص مشاور و معاون پرورشی به مراکز شبانه روزی، کاهش ضریب مالیات و افزایش حق محرومیت در شهرستان داورزن از خواسته های مطرح شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.