کد خبر : 11437
دیدگاه‌ها برای غرب تلاش می کند اخلاق اسلامی را خدشه دار کند بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394 - 14:03
-

غرب تلاش می کند اخلاق اسلامی را خدشه دار کند

سبزواریان: استاد تاریخ دانشگاه کوفه عراق یکی از مهمترین ابعاد حکومت سربداران را اخلاق مداری سران و حاکمان این نهضت تاریخی دانست و گفت: اخلاق از مهمترین ویژگی های مسلمانان است و امروز شاهد هستیم که غرب سعی دارد اخلاق اسلامی را خدشه دار کند. به گزارش ایرنا ، دکتر عمار نصار جمعه شب در

kongre-sarbedaran01سبزواریان: استاد تاریخ دانشگاه کوفه عراق یکی از مهمترین ابعاد حکومت سربداران را اخلاق مداری سران و حاکمان این نهضت تاریخی دانست و گفت: اخلاق از مهمترین ویژگی های مسلمانان است و امروز شاهد هستیم که غرب سعی دارد اخلاق اسلامی را خدشه دار کند.

به گزارش ایرنا ، دکتر عمار نصار جمعه شب در حاشیه برگزاری کنگره بزرگداشت قیام سربداران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نیازمند ترویج اخلاق اسلامی در بین سایر ملت های مسلمان و غیر مسلمان هستیم ، گفت : حتی کسانی که در تاریخ سعی دارند تا حرکت سربداران را ضعیف جلوه دهند به ابعاد مهم اخلاقی این قیام و نهضت توجه ویژه ای داشتند.

استاد تاریخ دانشگاه کوفه عراق گفت : امروز باید صفت های مهمی مانند اخلاق مداری در جهان اسلام مورد توجه جدی باشد.

وی با اشاره به اینکه تفکر حاکم بر قیام سربداران در اتحاد جهان اسلام موثر است ،گفت: اسلام آیین مهربانی و صلح است و مذهب شیعه به این دو عنصر زیبا آراسته شده است.

استاد تاریخ دانشگاه کوفه عراق با بیان اینکه امروز مهربانی و صلح در نوع حکومت جمهوری اسلامی ایران مشاهده می شود، یادآورشد: در جمهوری اسلامی ایران همه مذاهب اسلامی و غیر اسلامی دارای آزادی بیان و اندیشه هستند و این مهمترین خصیصه یک نظام اسلامی است.

وی بابیان اینکه سربداران نخستین بذر های تشکیل حکومت ولایت فقیه را در جهان اسلام کاشتند گفت : حکومت سربداران به عنوان نخستین حکومت شیعی دو قرن زودتر از حکومت صفویان در ایران تاسیس شد و آنها در نخستین گام های خود از فقیه دوران خود یعنی شهید اول خواستند تا رساله ای فقهی را برای آنان تهیه کند.

این استاد دانشگاه افزود: عملکرد حکومت سربداران نشان می دهد که آنها قصد داشتند تا حکومت را با نظرات فقیهی عادل اداره کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.