کد خبر : 4779
دیدگاه‌ها برای کانون هاشمی ن‍ژاد و دارالقرآن به شهرداری واگذار خواهد شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1393 - 23:35
-

کانون هاشمی ن‍ژاد و دارالقرآن به شهرداری واگذار خواهد شد

سبزواریان: معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: در صورت واگذاری زمین از سوی شهرداری سبزوار؛ کانون هاشمی نژاد و دارالقرآن در حاشیه ی میدان کارگر به شهرداری واگذار خواهد شد. دکتر مرتضی بینش در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش با بیان این مطلب افزود: این تهاتر صورت گرفته به قیمت

shahrdar-tahatorسبزواریان: معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: در صورت واگذاری زمین از سوی شهرداری سبزوار؛ کانون هاشمی نژاد و دارالقرآن در حاشیه ی میدان کارگر به شهرداری واگذار خواهد شد.

دکتر مرتضی بینش در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش با بیان این مطلب افزود: این تهاتر صورت گرفته به قیمت کارشناسی دادگستری صورت خواهد گرفت.

وی فقدان فضای آموزشی لازم در سطح شهر را خاطر نشان شد و گفت: واگذاری این مکان ها به ازای واگذاری مکان های مناسب، باعث افزایش سرانه ی دانش آموزی در شهر خواهد شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش با اشاره به ۲۵تا۳۰دی ماه هفته ی شوراها، شورای آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: این شورا می تواند گره های کور موضوعات آموزشی و عمرانی آموزش و پرورش را کم کند.

مرتضی بینش آموزش و پرورش را یک نهاد سازمانی دانست و خاطر نشان کرد: تمام نهادها و ارگان ها در ارایه ی خدمات به آموزش و پرورش مسؤول هستند.

شهردار سبزوار نیز در این جلسه با اشاره به قرار گرفتن هفت اثر تاریخی در میدان کارگر یادآور شد: با واگذاری کانون هاشمی نژاد، دارالقرآن و اداره ی ورزش و جوانان این آثار تاریخی در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

دکتر محمدعلی طالبی با اشاره به تهاتر صورت گرفته با آموزش و پرورش گفت: در صورت انجام این تعهد؛ شهرداری قصد انتفاع و تجاری سازی آن را نداشته و تنها آزادسازی و فضای سبز برای آثار تاریخی را مد نظر خواهد داشت.

محمدعلی طالبی از سبزوار به عنوان یزد خراسان یاد کرد و گفت: قرار گرفتن ۷ اثر تاریخی در شعاع دویست متری فرصتی است که می تواند سبزوار را در بعد آثار تاریخی و جذب گردشگر به این شهرستان تقویت کند.

وی تصریح کرد: با اعلام آمادگی شورای شهر و آزادسازی اراضی اطراف این بناها، ظرف ۶ماه آینده کلنگ آزادسازی و ایجاد فضای سبز آن آغاز خواهد شد.

معاون پشتیبانی و توسعه ی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیزبا اشاره به اجرایی شدن مصوبات شورای آموزش و پرورش گفت: اجرای این مصوبات می تواند آموزش و پرورش را در روند اجرایی بهتری قرار دهد.

حسن محرابی ادامه داد: تصویب واگذاری کانون هاشمی نژاد و دارالقرآن و همچنین تبدیل به احسن کردن آموزشگاه های شهید خنده رو به نفع شهرداری و آموزش و پرورش خواهد بود.

وی همچنین با توجه به ساخت واحدهای آموزشی جدید در برخی روستاها خاطر نشان کرد: مدارس روستاهای علی آباد، دولت آباد، دلبر و زعفرانیه نیز به قیمت کارشناسی به فروش خواهد رسید.

وی همچنین یادآور شد: در صورت همکاری شهرداری سبزوار آموزشگاه صاحب الزمان نیز تبدیل به احسن خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ی سبزوار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش نیز در سخنانی با تأکید بر همکاری با آموزش و پرورش به موضوع پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: تعامل بین ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش برای پیش دبستانی ها باید به خوبی انجام شود.

احمد برادران ادامه داد: برنامه ریزی لازم بررسی و بازدید از مراکز پیش دبستانی باید به بهترین وجه صورت گیرد.

احمد یزدی؛ کارشناس مسؤول شاهد و پیش دبستانی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز وجود دویست واحد پیش دبستانی در سطح شهرستان را یادآور شد و گفت: از این تعداد ۴۱مورد از آموزش و پرورش و یکصد و ده مورد از بهزیستی مجوز دریافت کرده اند و بقیه نیز از نهادهای دیگر مجوز گرفته اند و یا فاقد مجوز هستند.

شایان ذکر است در پایان جلسه نیز تفاهم نامه ای فی مابین آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی در بحث سوادآموزی به امضا رسید.

همچنین از برخی ادارات و نهادها که همکاری خوبی با سوادآموزی داشتند، تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.