کد خبر : 9496
دیدگاه‌ها برای لزوم استفاده از توانمندی‌های تاریخی و فرهنگی سبزوار برای اشتغالزایی بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مرداد 1394 - 19:28
-

لزوم استفاده از توانمندی‌های تاریخی و فرهنگی سبزوار برای اشتغالزایی

سبزواریان: عضو شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: باید توانمندی‌های بالقوه تاریخی و فرهنگی سبزوار را به بالفعل تبدیل کنیم تا از این طریق بتوانیم علاوه بر توسعه شهرستان، اشتغالزایی نیز داشته باشیم. مهدی مقصودی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه این شهر توانمندی‌های بالقوه خوبی در حوزه میراث فرهنگی دارد، اظهار داشت: متاسفانه در زمینه

maqsodi-mahdiسبزواریان: عضو شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: باید توانمندی‌های بالقوه تاریخی و فرهنگی سبزوار را به بالفعل تبدیل کنیم تا از این طریق بتوانیم علاوه بر توسعه شهرستان، اشتغالزایی نیز داشته باشیم.

مهدی مقصودی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه این شهر توانمندی‌های بالقوه خوبی در حوزه میراث فرهنگی دارد، اظهار داشت: متاسفانه در زمینه توانمندی‌های بالفعل میراث فرهنگی هنوز به جایی نرسیده‌ایم و باید توانمندی‌های بالقوه تاریخی، فرهنگی سبزوار را به بالفعل تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت اعتباری دولت سبب شده تا فعالیت جدی در حوزه میراث فرهنگی نداشته باشیم، تصریح کرد: نیازمند همکاری بخش خصوصی در زمینه احیا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری هستیم.

مقصودی با اشاره به سرای مدرسه فخریه و سرای معمارزاده سبزوار به عنوان میراث علمی و کسب و کار ادامه داد: در شهرستان سبزوار محل‌های تاریخی زیادی از این قبیل داریم که هنوز حیات دارند و می‌توان از آنها به عنوان موزه‌های زنده بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به عملیاتی شدن طرح‌های میراث فرهنگی در برخی از شهرهای کشور مانند تبریز و اصفهان خاطرنشان کرد: وجود آثار تاریخی و توجه به بهره‌برداری‌های اقتصادی از این آثار سبب شده تا مسئولان این شهرها طرح‌های میراثی خود را به خوبی وارد فاز عملیاتی کنند و در این زمینه هم همه دستگاه‌های اجرایی این شهرها پای کار و همراه بوده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شهر سبزوار با بیان اینکه در شهرستان هم طرح میراثی و هم آثار تاریخی خوبی داریم، گفت: با وجود این مسئله هر بار که طرح به مرحله عملیاتی شدن می‌رسد با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم و کار گره می‌خورد.

وی با بیان اینکه در حوزه تبدیل توانمندی‌های بالقوه تاریخی به توانمندی‌های بالفعل هنوز عقب ماندگی‌هایی داریم، یادآور شد :متاسفانه باید اعتراف کنیم که ما هنوز یک مکان تاریخی در شأن شهر سبزوار برای اسکان مسافر و ارائه خدمات گردشگری نداریم و مسافران ما در پارک‌های سطح شهر اقامت دارند.

مقصودی با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه‌های سنتی و صنایع دستی سبب رونق‌بخشی آثار تاریخی شهرستان و اشتغالزایی می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین بناهایی تاریخی که در شهرستان مورد غفلت واقع شده، بنای مقبره ملاحسین واعظ کاشفی است که ساخت این بنا همزمان با ساخت بنای خیام آغاز شده است.

وی با بیان اینکه باید توجه جدی به این آرامگاه داشته باشیم، گفت: در این زمینه شهرداری و شورا با همکاری میراث فرهنگی می‌توانند با تملک بخشی از خانه‌های اطراف این آرامگاه فضای خوبی را برای گردشگران و زائران ایجاد کنند که این موضوع زمینه اشتغالزایی خوبی را نیز در منطقه فراهم می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.