کد خبر : 10388
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مهر 1394 - 18:20
-

مبادی ورودی و خروجی سبزوار استاندارد می شود

سبزواریان: معاون فنی و عمران شهرداری سبزوار گفت: مبادی ورودی و خروجی سبزوار به سمت استاندارد سازی پیش می رود. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، جعفر صائمی نسب با بیان اینکه شهرداری دستگاه خدماتی است مجری ضوابط و قانون، ما وضع کننده قانون نیستیم قانون را کسی دیگر وضع می کند، افزود: در مبادی

سبزواریان: معاون فنی و عمران شهرداری سبزوار گفت: مبادی ورودی و خروجی سبزوار به سمت استاندارد سازی پیش می رود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، جعفر صائمی نسب با بیان اینکه شهرداری دستگاه خدماتی است مجری ضوابط و قانون، ما وضع کننده قانون نیستیم قانون را کسی دیگر وضع می کند، افزود: در مبادی ورودی و خروجی ما مکلف هستیم با استفاده از مشاورین مربوطه هر طرح( طرح های تفصیلی، جامع و ترافیک) مشاور بگیریم تا او براساس نیازهای شهری و طرح های بالا دستی و مطالعه طرح های مذکور ضوابط استاندارد و سرانه ها را تعریف کند.

وی اظهار داشت: هر طرح از زمان تصویب تا اجرا بازه زمانی دارد، همانطور که هر ده سال طرح تفصیلی و هر ۱۵ سال آمار جمعیت سرشماری می شود‎، این طرح ها نیز این گونه به بهره برداری می رسد.

صائمی نسب تصریح کرد: زمانی که کمربند شرق اجرا شد، فراخوان این طرح توان سنجی و از بین مشاورین کشور در بخش های ترافیک و راه مشاوری انتخاب شد که صلاحیت مورد نیاز را داشت.

او بیان کرد: طرح که تهیه شد طی چند جلسه فنی در شهرداری و شورای ترافیک شهرستان و استان، شورای همتای استان در مرحله تصمیم گیری همه ضوابط را طبق نظر کارفرما (شهرداری)، نیاز شهر و طرح مشاور را رصد و پس از طی مراحل مختلف و واکاوی دقیق شورای همتا طرح را ابلاغ کرد.

معاون فنی و عمران شهرداری سبزوار اضافه کرد: زمانی که عملیات کمربند شرق اجرا شد قرار بود که این کمربند، کمربند محیطی شهر باشد نه کنار گذر و ترافیکی، هرچند که اکنون تردد و ترافیک از آن صورت می گیرد. در آینده نزدیک این کمربند رینگ و حفاظ شهری خواهد بود و کنارگذر در مجاورت اداره راه و شهرسازی.

صائمی نسب با بیان اینکه ارتباط این کمربندی با کمربند جنوب، شمال، شرق شاید به ضم برخی نواقصی دارد، خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۴ طرح جامع ترافیک را لحاظ کردیم، فراخوان مشاور را دادیم تا اگر احتمالا نواقصی داشته باشد برطرف شود.

وی با بیان اینکه کمربند شرق منطبق با طرح های بالادستی است، گفت: این طرح بدون نظر راه و شهرسازی اجرایی نشده، منطبق با طرح جامع شهراست، مالکیت ها وکاربری ها لحاظ شده و اگر هم احیانا نقصی داشته باشد از طریق مراجع بالادستی گوشزد خواهد شد.

صائمی نسب با اظهار اینکه در کمربند شمال و شمال غرب نیز مشاور این دو طرح بزرگ شهری از شرکت پرداراز است، بیان کرد: این مشاور همان مشاوری است که طرح تفصیلی را انجام داده و کسی است که به دو طرح مذکور و ترافیک اشراف کامل دارد، ما در اجرای این طرح سریعتر از برنامه ها اقدام کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مبادی ورودی و خروجی های سبزوار به سمت استاندارد شدن پیش می رود، گفت: طرح بهسازی کمربندی های سبزوار در دست مطالعه قرار گرفته است.

صائمی نسب در مورد تقاطع شهید الداغی نیز گفت: این طرح که قرار است با مشارکت شهرداری و خانواده معظم شهید الداغی احداث شود در حال حاضر طی مراحل نهایی تصویب را در شورای ترافیک استان می گذراند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس دوشنبه , ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۶:۳۰

همسایه شرقی ما وروردی شهرش را تقاطع غیر هم سطح چقدر زیبا درست کرده است ما همچنان در حال طرح ریزی هستیم و تازه به سمت استاندارد می رویم. مانند همان میدان سربداران که شهردار قبلی به بهانه ساختن خرابش کرد و چند سال است با این وضع افتاده است.

نظرات بسته شده است.