کد خبر : 4559
دیدگاه‌ها برای با وجود مضیقه اقتصادی دولت، پیگیر حل مشکلات فرهنگیان هستیم بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1393 - 16:28
-

با وجود مضیقه اقتصادی دولت، پیگیر حل مشکلات فرهنگیان هستیم

سبزواریان: رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در خصوص دغدغه ی معیشتی و کم شدن انگیزه ی معلمان گفت: در حال حاضر ذهنیت جامعه ی ما در مجموع ذهنیت معیشتی و اقتصادی است که این موضوع بر تمامی مسایل جامعه سایه افکنده است. محمد رضا محسنی ثانی در نشست هم اندیشی

mohseni-sobhani-baradaran-bineshسبزواریان: رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در خصوص دغدغه ی معیشتی و کم شدن انگیزه ی معلمان گفت: در حال حاضر ذهنیت جامعه ی ما در مجموع ذهنیت معیشتی و اقتصادی است که این موضوع بر تمامی مسایل جامعه سایه افکنده است.

محمد رضا محسنی ثانی در نشست هم اندیشی مدیران آموزش و پرورش قطب شهید فرومندی شامل شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن که در محل تالار فرهنگیان برگزار شد با بیان این که مشکلات اقتصادی یکی از اولویت های مهم جامعه ی کنونی در ابعاد مختلف و اقشار متعدد است افزود: دولت تمام توان خود را برایحل کردن این موضوع گذاشته اما آن چنان که باید اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: در دولت های گذشته درآمدهای ارزی در هشت سال دولت نهم و دهم بیش از سه برابر دولت های قبل بود در دولت اول درآمدهای ارزی ۲۲۶ میلیارد دلار و در پنج ساله ی بعد بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار در آمدهای ارزی کشور بالا رفت اما در دولت نهم و دهم این درآمدها بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار بوده است.

نماینده ی مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: با تمام نوسانات ارزی که طی این سال ها در کشور رخ داد به لحاظ این که  اقدامات خوبی انجام شد اما مدیریت درستی اعمال نشد.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد اعتبارات دولت صرف پرداخت هزینه های جاری و حقوق کارمندان می شود اظهار کرد: متأسفانه طرح هدفمندی یارانه ها قرار بود به اقشار آسیب پذیر جامعه تعلق یابد که هم اکنون می بینیم این مبلغ در اختیار افراد مرفه نیز قرار می گیرد این یک اقدام غیر کارشناسی شده بود که اجرای نادرست آن بار مالی گزافی بر دوش دولت تحمیل کرد چرا که مبالغی که می بایست صرف پروژه های عمرانی شود در مسیر درست خود هزینه نشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی  با بیان این که طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش در مجلس، این دستگاه از نظر بودجه ی جاری مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بدهکار است اظهار کرد: این رقم با نرخ ۲۰درصدی تورم بالاتر نیز خواهد رفت، قرار بود قدمی در راستای حل این مشکلات با ۱+۵ توسط دولت برداشته شود تا حقوق مردم به جایگاه واقعی خود برسد که در لحظات آخر در سوم خرداد ماه، رژیم صهونیستی و وزیر خارجه ی عربستان سراسیمه به ژنو رفتند و این تعهدات به ۴ یا ۷ ماه آینده موکول شد.

محسنی گفت: هم اکنون قیمت نفت از بشکه ای ۱۸۰دلار به ۵۳ دلار کاهش داشته است و به لحاظ این که بودجه ی کشور بر این مبنا بسته شده بود با این کاهش قیمت باید تغییر کند و وضعیت اقتصادی دولت مساعد نیست.

در ادامه ی این جلسه، سبحانی فر رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گرچه مجلس شورای اسلامی به مشکلات واقف است و حامی آموزش و پرورش است ولی هر چه بیشتر به مشکلات این بخش واقف باشد تأثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

وی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح ابتدا در مجلس تهیه و وارد صحن علنی شد و زمانی که طرح به رأی گیری رسید دولت اعلام کرد به لحاظ این که این طرح بار مالی به همراه دارد باید به صورت لایحه ارایه شود در صورتی که مجلس طرح رتبه بندی را تصویب می کرد توسط شورای نگهبان برگردانده می شد چرا که این طرح بار مالی بر دولت تحمیل می کرد و باید جایگاه مالی آن در نظر گرفته شود.

سبحانی فر افزود: قرار بود این لایحه ظرف مدت ۶ماه به مجلس ارایه شود اما تأخیر شد و نمایندگان نیز به دفعات به دولت تذکر دادند و در آخرین پاسخی که داده شد دولت خبر از تهیه ی لایحه را داد و گفت لایحه ی طرح رتبه بندی در هیأت دولت است امیدواریم در این لایحه پیشبینی بار مالی را در بودجه ی۹۴ داشته باشد.

وی با اشاره به توجه به دانش، مهارت، مدرک و عوامل اثرگذار در طرح رتبه بندی معلمان افزود: ما نیز به عنوان نمایندگان مردم این طرح را در مجلس پیگیری می کنیم.

نماینده ی مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه ی معلمان در بحث کارت بیمه ی طلایی و انجام نشدن آن از اواخر دولت دهم نیز گفت: در این بخش بدهی بالایی به شرکت بیمه وجود دارد.
سبحانی فر  اظهار داشت: از دولت می خواهیم که در این حوزه با کمک و قراردادهای لازم با یک شرکت توانمند بیمه این موضوع را ساماندهی کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ی سبزوار نیز در این نشست به جایگاه والای آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: عفلت از آموزش و پرورش غفلت و بی توجهی به آینده ی کشور است.

احمد برادران یکی از مهمترین چالش های آموزش و پرورش را تمرکززدایی عنوان و بیان کرد: در متمرکز بودن، خلاقیت ها و استعدادها آنچنان که باید شکوفا نمی شود.

وی رویکرد دولت را مناسب توصیف و بیان کرد: شرایط کشور در دوره ای به دولت یازدهم سپرده شد که تورم ۴۳درصدی حاکم بود اما با تدابیر ویژه میزان تورم به ۲۳ درصد کاهش یافته است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در ابتدای این جلسه به تشریح عملکرد ۶ ماهه ی این  مدیریت در ابعاد مختلف آموزش، پرورشی، تربیت بدنی و حوزه های مختلف اداری پرداخت.

دکتر مرتضی بینش؛ معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز خواستار تداوم این گونه نشست ها با فرهنگیان برای ارایه ی اقدامات و فعالیت ها و همچنین شنیدن نقطه نظرات فرهنگیان شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.