کد خبر : 2308
دیدگاه‌ها برای مقدمات تشکیل انجمن اسلامی معلمان خوشاب انجام شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهریور 1393 - 23:14
-

مقدمات تشکیل انجمن اسلامی معلمان خوشاب انجام شد

سبزواریان.کام: بعد از تشکیل انجمن اسلامی معلمان ششتمد، مقدمات تشکیل انجمن اسلامی معلمان خوشاب انجام شد. به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار؛ به دعوت انجمن اسلامی معلمان سبزوار، جمعی از فعالین صنفی و فرهنگی آموزش و پرورش خوشاب در جلسه ای که به منظور تأسیس انجمن اسلامی معلمان خوشاب در محل آموزشگاه غفوری

aemk01سبزواریان.کام: بعد از تشکیل انجمن اسلامی معلمان ششتمد، مقدمات تشکیل انجمن اسلامی معلمان خوشاب انجام شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار؛ به دعوت انجمن اسلامی معلمان سبزوار، جمعی از فعالین صنفی و فرهنگی آموزش و پرورش خوشاب در جلسه ای که به منظور تأسیس انجمن اسلامی معلمان خوشاب در محل آموزشگاه غفوری سبزوار برگزار شد، گرد هم آمدند.

در ابتدای این جلسه، مسؤول انجمن اسلامی معلمان سبزوار، با اشاره به اصل ۲۶قانون اساسی گفت: مطابق این اصل؛ احزاب، جمعیت ها، انجمن های سیاسی و صنفی و انجمن های اسلامی یا اقلیت های دینی شناخته شده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچکس را نمی توان از شرکت در آن ها منع کرد یا به شرکت در یکی از آن ها مجبور ساخت.

سید محمد ابتکار افزود: انجمن اسلامی معلمان ایران در سال ۱۳۵۶ توسط شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر و تعداد دیگر از معلمان متعهد و انقلابی به وجود آمد تا در کنار کمک به انقلابیون مسلمان جهت مبارزه با رژیم گذشته، زمینه ساز فرهنگ اصیل اسلام محمدی(ص) باشد، این انجمن با فرمان امام خمینی(ره) پیشتاز به اعتصاب کشاندن مدارس شدند و از این راه ضربه ای شکننده بر پیکر حکومت سابق وارد کردند، ضمن این که در کمیته ی استقبال امام نقش اساسی داشتند. پس از پیروزی انقلاب، نقش بنیانی در تحقق اهداف فرهنگی و به ثمر رساندن آن به عهده گرفتند، جهت بازگشایی مدارس و زدودن آثار فرهنگ ظلم و ستم وارد میدان شدند و با شناسایی و معرفی و جذب نیروهای مسلمان، مسؤولیت های مهم را به دست افراد متعهد و دلسوز سپردند و در سال ۱۳۷۰ بر اساس موافقت کمیسیون ماده ی ۱۰احزاب و تأیید وزیر وقت کشور، به ثبت وزارت کشور رسید.

وی ضمن اشاره به اساسنامه ی انجمن اسلامی معلمان سبزوار خاطر نشان کرد: در ماده ی۳ اساسنامه ی انجمن اسلامی معلمان اهداف انجمن؛ اعتلای آموزش و پرورش و فرهنگ عمومی کشور عنوان شده است که از طریق تلاش برای رشد فرهنگی- سیاسی معلمان، تلاش مستمر در جهت بهبود روش ها، فرآیند و ساختار نظام آموزش و پرورش کشور ضمن بهره گیری از دستاوردهای نوین جهانی، اعلام مواضع در کلیه ی مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، تلاش در جهت تحقق آزادی های مصرح در قانون اساسی، کوشش جهت ارتقای منزلت اجتماعی معلمان و تلاش در جهت تحقق عدالت و رفع تبعیض های ناروا در جامعه محقق خواهد شد.

بنا بر این گزارش؛ جواد ابراهیم نژاد، عباسعلی جهان بین، سید محمد ذاکری، ابوالفضل صادقی، علی طالبی، دادیار علی کردی، رمضانعلی کیخسروی، علیرضا مقتدایی، علیرضا میری به عنوان اعضای اصلی و محمدحسین حیدری، علی ستوده مقدم و اسدالله محمدی رئوف به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.

شایان ذکر است ابوالفضل صادقی به عنوان مسؤول انجمن اسلامی خوشاب و دادیار علی کردی به عنوان دبیر این انجمن انتخاب شدند که بعد از طی مراحل قانونی احکام ایشان توسط انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی صادر خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار؛ خوشاب بعد از ششتمد، دومین شهر همجوار سبزوار است که اقدام به تأسیس انجمن اسلامی معلمان نموده است و در آینده ای نزدیک، استارت تأسیس انجمن اسلامی معلمان داورزن نیز خواهد خورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.