کد خبر : 8719
دیدگاه‌ها برای موردی از بیماری تب کریمه کنگو در سبزوار مشاهده نشده است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 تیر 1394 - 17:32
-

موردی از بیماری تب کریمه کنگو در سبزوار مشاهده نشده است

سبزواریان: رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: موردی از بیماری تب کریمه کنگو در سبزوار مشاهده نشده است. ولی‌الله جغتایی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه موردی از بیماری تب کریمه کنگو در سبزوار دیده نشده است، اظهار کرد: بیماری ویروسی خونریزی دهنده تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است

Karimieh-Kongoسبزواریان: رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: موردی از بیماری تب کریمه کنگو در سبزوار مشاهده نشده است.

ولی‌الله جغتایی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه موردی از بیماری تب کریمه کنگو در سبزوار دیده نشده است، اظهار کرد: بیماری ویروسی خونریزی دهنده تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که از طریق ترشحات خونی دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری در انسان مبتلا فاقد علائم و مشخصات است، تصریح کرد: این بیماری در دام برخلاف انسان دارای علائمی از جمله خونریزی‌های شدید همراه است که در صورت عدم درمان منجر به مرگ حیوان می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با بیان اینکه در راستای کنترل بیماری و پیشگیری از شیوع آن هرگونه کشتار دام در سطح منطقه ممنوع شده است، خاطرنشان کرد: کشتارهای دام فقط با نظارت دامپزشکی و در محل کشتارگاه نیمه صنعتی دام سبزوار امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه توصیه‌ها و اطلاعیه‌های بهداشتی نیز در سطح منطقه توزیع شده است، اعلام کرد: کشتارهای صورت گرفته در کشتارگاه نیز با نظارت دامپزشکی باید به مدت ۴۸ ساعت در سالن پیشبرد کشتارگاه نگهداری شود تا بیماری‌های دام به صورت کامل از بین برود.

جغتایی، گزش دام توسط کنه‌های دامی را از جمله موارد انتقال بیماری به انسان دانست و افزود: از دامداران خواسته شده در صورت عدم ضرورت از تماس با دام‌ها و کشتن کنه‌های دامی با دست خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با بیان اینکه اکیپ‌های دامپزشکی نیز در راستای بررسی دام‌ها همه روزه گشت‌هایی را در سطح منطقه دارند، گفت: متاسفانه ۳۵ درصد از دام‌های منطقه سبزوار سابقه آلودگی به بیماری تب کریمه کنگو را دارند که این مسئله سبب افزایش ضریب خطر این بیماری در منطقه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.